NHH: cél a felhasználók minél jobb tájékoztatása

MTI Sajtóadatbank, 2007. szeptember 10. 09:17

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) egyik fő célja az, hogy minél pontosabban tájékoztassa a felhasználókat a távközlési piac változásairól: a hatóság ezért is vállalta el a szombaton kezdődött, négy napon át tartó, a Budapesti Nemzetközi Vásár területén megrendezett Mobil Show fővédnökségét.

Ezzel kapcsolatban Pataki Dániel, a hatóság elnöke az MTI-nek elmondta: a kiállításon az NHH bemutatja internetes tájékoztató orgánumát, a Tantuszt is, amelyet eddig több mint 3 millióan kerestek fel.

Az elnök kifejtette: a fogyasztók tájékoztatását egyre fontosabbnak tartják. A hatóság szerint nemcsak szabályozni kell a távközlési piacot, illetve nemcsak a verseny feltételeit kell megteremteni, hanem ugyanilyen fontos az is, hogy a fogyasztók független forrásból tudjanak megbízható információkhoz jutni.

A hatóság elnöke szerint a kiállítást jó időben rendezik, hiszen a mobil adatátvitel és a mobil szélessáv egyre jobban terjed Magyarországon is, ami újabb robbanást generálhat a magyar mobilpiacon.

Magyarországon jelenleg 102 százalékos a mobilpenetráció (100 lakosra 102 készülék jut), s az elmúlt 3 évben a híváspercre jutó költségek, díjak 30 százalékkal csökkentek.