A világ legnagyobb kozmetikai cégeket birtokló csoportja szerint az online aukciós ház nem lép fel kellő eréllyel a hamisítványok forgalmazása ellen.
A L’Oreal a hamisítványok számának folyamatos növekedése miatt szánta el magát a jogi lépésekre, hasonlóképpen a luxustermékekben érdekelt LVMH Moet Hennessy Louis Vuittonhoz, vagy az érdekeltségükbe tartozó Diorhoz, de így tett nemrég az amerikai ékszerészet egyik leghíresebb szereplője, a Tiffany & Co. is.
A hamisítványok forgalmazása főként az online aukciós oldalakon keresztül történik. Ennek oka az lehet, hogy itt a vevő nem veheti észre a csomagolás apró részleteinek esetleges eltérését, nem is beszélve az illatanyagokról. Főként az új termékeke beazonosítása nehézkes, hiszen ezek egy része még nem is kapható a helyi kisebb boltokban. A hamisítványok azonban mindenképpen rosszabb minőségűek, és ha észleli a vevő, ha nem, hogy átverték, rontják a cég hírnevét, márpedig a kozmetikai iparban a megbízhatóság és az imázs a legfontosabb elemek.
A francia Liberation szerint több millió euróra tehető a L’Oreal kára, csak az eBay-hez köthető üzletek révén. A helyzetet nem sikerült megnyugtatóan tisztázni, sőt a jelek szerint a trendek sem fordultak meg, így a kozmetikai cég jogi eljárást indított az online aukciós ház ellen Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és Belgiumban.