Gene Munster, a Piper Jaffray elemzője saját eddigi felmérései és becslései alapján úgy számolja, hogy az Apple napi szinten háromszor annyi iPhone készüléket értékesít, amióta harmadával csökkentette az árát.
Munster még a nyáron számolta ki az Apple és AT&T szaküzletekben végzett felmérései alapján, hogy nagyjából 9000 iPhone fogyott naponta. Ennek alapján szerinte szeptember 5-ig 864 ezer iPhone zenelejátszós okostelefont adtak el, ugyanakkor az Apple 9-én bejelentette, hogy elérték az egymilliós határt. Ha a két számadat nagyjából megbízható, az azt jelenti, hogy az árleszállítást követő 5 munkanapon 136 ezer készüléknek kellett elkelnie, ami 27 ezres napi forgalmat jelent. Ez 200%-kal több, vagyis háromszor annyi, mint az árcsökkentést megelőző időszak átlageladásai, azaz egyértelműen bizonyítja, hogy a lépés egyáltalán nem volt hiba az Apple részéről, különösen nem a karácsony előtti bevásárlási időszakot megelőzően.
Akár pontos a fenti számítás, akár nem, annyi biztos, hogy a 8 GB-os iPhone jobban fogy most, hogy 599 helyett 399 dollárba kerül. A szokatlan mértékű és az Apple szokásaihoz képest meglepően korán bevezetett árcsökkentés ugyanakkor sok elemzőnek és befektetőnek elnyerte a nemtetszését, nem is beszélve az eddigi vásárlókról, akik kompenzációként 100 dolláros Apple Store utalványokat kapnak a cégtől.