Az amerikai Sprint Nextel mobilszolgáltató internetes vásárlási alkalmazást kínál előfizetőinek egy saját portálon keresztül.
A megoldás újabb kísérlet arra, hogy a mobilszolgáltatók az egyre alacsonyabb beszélgetési díjak mellett új forrásokból tegyenek szert bevételekre. A Sprint mindezt viszonylag felhasználóbarát módon teszi, ugyanis maga a szolgáltatás ingyenes, a társaság csupán a mobilhálózaton bonyolódó plusz adatforgalomért számláz. A portálon keresztül mintegy 30 internetes kiskereskedelmi egység érhető el közvetlenül, a Wal-Mart-tól a Target Bluefly-on át a shoes.com-ig. Az online vásárlás PC-n keresztül mára a fejlett országok mindennapjainak részévé vált, ugyanakkor a mobiltelefonos internet mindmáig nem olyan népszerű, mint lehetne. Ennek oka részben technikai (lassúság), részben pedig a sokszor áttekinthetetlen és drága díjszabásban rejlik. A Sprint szolgáltatásának ugyanakkor lesz egy mindenképpen hasznos eleme, ez pedig az adott termékek eltérő bolti árait összehasonlító funkció, amelynek segítségével az üzletekben vagy az utcán is eldöntheti valaki, hogy mit hol vegyen meg.
A Goode Forecast piackutató prognózisa szerint jövőre 505 millió, 2010-ben pedig már 1,9 milliárd dollár értékben vásárolnak majd az emberek közvetlenül mobiltelefonjukról Észak-Amerikában. Tavaly ez a szám 40 millió dollár volt, miközben Európa valamivel előrébb tartott 200 millió dolláros mobilvásárlási piaccal.