Európa legértékesebb márkája a Nokia

OTS - Cégvonal, 2007. szeptember 20. 09:51

Az Európai Márkaintézet bemutatta a Novomatic AG és a Raiffeisen által elkészített első európai márkaértékelési tanulmányt. Ebben 24 ország 16 iparágának több mint 3000 kereskedelmi márkáját vizsgálták meg értékük szempontjából.

Európa legértékesebb cégmárkái:

  1. Nokia (32,332 milliárd euró),
  2. LVMH (29,831 milliárd euró),
  3. Unilever (25,136 milliárd euró),
  4. Telefonica (23,858 milliárd euró),
  5. Vodafone (22,550 milliárd euró),
  6. Mercedes-Benz (20,483 milliárd euró),
  7. Deutsche Telekom (18,269 milliárd euró),
  8. BMW (17,298 milliárd euró),
  9. France Telecom (17,068 milliárd euró),
  10. inBEV (16,873 milliárd euró).


A részletes rangsor

Európa legértékesebb cégmárkáinak és egyedi márkáinak rangsorolása, valamint a tanulmányban szereplő ország- és szektorelemzések, országjelentések

Brit és német cégek uralják az európai márkaversenyt. Az Egyesült Királyság 10 legértékesebb márkájának összértéke 137 milliárd euró. A német Top10 is közel ennyi. Gerhard Hrebicek, a bécsi székhelyű Európai Márkaintézet kutatási és ügyvezető igazgatója a következőképpen összegezte a tanulmány három fontosabb következtetését: