A marketingvezetők számára a mai napig az egyik legnagyobb kihívás, hogy stratégiáik, illetve kampányaik kialakításakor olyan döntéseket hozzanak, amelyek a leghatékonyabb marketingmixhez, illetve szinergiákat is kihasználó integrált marketinghez vezetnek. A rendelkezésre álló erőforrások optimalizálása komoly feladat, hiszen hatalmas mennyiségű információ kezelésére van hozzá szükség. A SAS bemutatta három legfontosabb ügyfélintelligencia-alkalmazásának korszerűsített változatát, amelyek a legújabb marketingkihívások megoldására hivatottak.
A marketingoptimalizálás nem más, mint az ügyfél-kommunikációs tevékenységek tudatos tervezése, a célcsoportok, üzenetek és csatornák kiválasztása, és prioritásainak megállapítása, a szervezet kapacitásainak figyelembevétele mellett. A cél, hogy a vevők (ügyfelek) válaszadási aránya minél magasabb legyen.
„Észrevettük, hogy ügyfeleink egyre nagyobb érdeklődést mutatnak marketingalkalmazásaink iránt. Növekvő ugyanis az igény a kommunikáció precíz finomhangolására, adott marketing-költségvetés mellett elérhető vevők számának maximalizálására. A ma bejelentett frissített alkalmazásokkal a marketingoptimalizáláshoz nélkülözhetetlen eszközöket kínálunk” -nyilatkozta Jeff Levitan, a SAS Customer Intelligence vezetője.
Az alkalmazások újdonságai:
A SAS Marketing Optimization felhasználói felülete teljesen megújult, az eszköz pedig olyan funkciókkal bővült, mint az ügyfélkapcsolati menedzsment, vagy az utolsó kapcsolatfelvétel óta eltelt idő. Az alkalmazás döntéstámogató szerepe is növekedett azáltal, hogy tovább finomított, más SAS alkalmazások adatait is felhasználó beszámolói minden korábbinál pontosabb képet adnak a vállalat marketingtevékenységéről.
A SAS Digital Marketing legnagyobb újítása az RSS (híroldalakat és blogokat olvasó) funkció, valamint a dinamikus web-publikációs támogatás, ami korábban nem használt online kommunikációs csatornák elérését teszi lehetővé. A szoftver új változata rendelkezik továbbá egy olyan tartalomszerkesztő funkcióval, amelynek segítségével a többcsatornás kommunikációban használt paneleket szimultán módon, akár egyszerre is könnyedén lehet tesztelni és alakítani.
A harmadik frissített SAS megoldás, a SAS Marketing Automation, mostantól szorosabb integrációt biztosít más SAS alkalmazásokkal. Ez többek között abban is megnyilvánul, hogy a SAS Real-Time Decision Manager döntéstámogató rendszerrel közös felhasználó-felületet használ, amely lehetővé teszi a marketing szakembereknek, hogy belső, külső kommunikációt vagy eseményekre alapuló marketing kampányokat tervezzenek könnyedén és konzisztens módon.