Hogyan segíthet cégének a nyerő internetmarketing úgy lehagyni a konkurenciát, ahogy a nyúl lehagyja a teknősbékát?

forrás Prim Online, 2007. szeptember 25. 18:24

A legtöbben egyáltalán nem veszik komolyan az internetmarketinget, és ezzel gyakorlatilag ezüsttálcán kínálják a lehetőséget versenytársaiknak. Az alábbi cikkben részletesen bemutatom azt a stratégiát, amellyel elkerülheti ezt az óriási hibát, és amelynek segítségével 2008-ban behozhatatlan előnyre tehet szert konkurenseihez képest.


A legtöbb  mikro- és kisvállalatnál vagy egyáltalán nincs internetes jelenlét, vagy egy teljesen eredménytelen honlappal kipipálják a feladatot. Persze van, ahol igen komoly összegeket szánnak rá a honlap elkészítésére, csakhogy az eredmények nem feltétlenül arányosak a ráfordított összeggel.

Az alábbiakban részletesen bemutatom azt a három legfőbb előnyt, amelyekre szert tehet, ha mégis komolyan veszi az internet lehetőségeit, és amelyek közül legalább kettőre nagy valószínűség szerint nem is gondolt. Bemutatom továbbá, hogy hogyan készüljön fel weboldal készítési projektjére, majd megismerheti azt a néhány buktatót is, amelyeket mindenképpen el kell majd kerülnie.

Nos tehát először nézzük azokat az előnyöket, amelyeket egy jól átgondolt, bevételtermelésre tervezett honlap jelenthet cégének:

1. Honlapja jelentős többletbevételt biztosíthat a cég számára, ráadásul sokkal alacsonyabb költséghányaddal, mint hagyományos üzlete. Egy jól elkészített honlap – persze ez cégprofiltól és iparágtól is függ – akár sokszorosára is növelheti egy cég bevételét, de még kevésbé ideális esetben is a cég korábbi forgalmával  vetekedő többletbevételt eredményezhet.
2. Mivel az internetes értékesítés és üzletmenet folyamatai sok esetben nagyon jól automatizálhatóak, a költségek nem feltétlenül nőnek egyenes arányban a forgalommal. Egy értékesítési honlap kialakítása során ráadásul olyan feladatok automatizálására is „rákényszerülhet”, amelyek hagyományos tevékenységének költségeit is csökkentik, így jelentősen növelve cége profitabilitását.
3. Az internetmarketing során olyan kulcsfontosságú piaci információkhoz juthat hozzá, amelyeket a hagyományos üzletben csak méregdrága piackutatásokkal vagy ipari kémkedéssel lehetne megszerezni. Ezen információk segítségével viszont nem csak az interneten tudja versenytársait lepipálni, hanem hagyományos üzletágát is alaposan fel tudja gyorsítani.