A Microsoft kedden világszerte piacra dobta az óriási reklámkampánnyal beharangozott Halo 3 videójátékot, amelytől az Xbox 360 játékkonzol piaci helyzetének megszilárdítását várja a szoftverkonszern.
Az éjféli premier előtt órákkal hosszú sorok alakultak ki az amerikai üzletek előtt, azonban semmilyen incidensről vagy egyéb problémáról nem érkezett hír. A Reuters által megkérdezett első vásárlók mind lelkesen nyilatkoztak a játékról, hozzátéve, hogy sokukat éppen a Halo széria késztette arra, hogy az Xbox 360-at válasszák. A Microsoft 2004-ben 125 millió dollár értékben adott el Halo 2 kópiákat az első napon, most pedig a harmadik epizóddal szeretnék elérni a 140 milliót, amivel felülmúlnák minden idők legnagyobb bevételét hozó mozipremierjét is – igaz persze, hogy egy mozijegy jóval kevesebbe kerül, mint a Halo 3 egy példánya. A Microsoft 2005. novemberben dobta piacra az Xbox 360 játékkonzolt, ám a készülék az eddigi viszonylag kedvező eladási mutatók ellenére egyelőre nem hozott profitot a cégnek. A vállalat reményei szerint a Halo 3 sorsfordító mérföldkőnek bizonyul majd ebben a tekintetben, habár az is valószínű, hogy az új játék sikere önmagában nem mozdítja majd elő túlzott mértékben a már két éve a piacon lévő konzol eladásait.
Az utolsó generációs játékkonzolok közül az újfajta szemléletet hozó, a videójátékokat eddig nemigen kultiváló női és idősebb célcsoportokat is magával ragadó, és nem mellékesen vetélytársainál olcsóbb Nintendo Wii a legnépszerűbb világszerte. Ugyanakkor a riválisainál egy évvel korábban érkezett Xbox 360 is viszonylag stabil pozíciót vívott ki magának, éppen a sikeres játékprogramoknak köszönhetően. Eközben az utóbbi idők amerikai árcsökkentéseinek hatására a Sony PlayStation 3 is kezd lassan magára találni, azonban újabb hátrányt jelent a Sony számára, hogy miközben a Nintendónak ott van a Zelda és a sportjátékok, a Microsoftnak pedig a Halo 3, addig a talán legfontosabb PlayStation játéknak számító Grand Theft Auto IV október helyett csak jövő tavasszal kerül kiadásra.