A vezető üzleti intelligencia szállító SAS bemutatta vállalati marketing csomagjának új alkalmazását, a SAS Real-Time Decision Manager megoldást. A SAS valós idejű döntéstámogató rendszere az összes rendelkezésre álló ügyfélinformációt figyelembe veszi a javaslattétel során, s elemzésen alapuló döntési logikával növeli a fogyasztóval való kapcsolatba lépés hatékonyságát – például egy call center munkatársnak feltett kérdés esetén.
Napjaink fogyasztója egyéni bánásmódot vár el, s igényeinek megfelelő, személyre szabott ajánlatot szeretne kapni, legyen szó akár webalapú kommunikációról, telefonos ügyfélszolgálatról vagy más csatornán keresztül történő kapcsolatba lépésről. A SAS Real-Time Decision Manager segítségével megvalósítható az ún. „tömeges testreszabás”. A döntéstámogatási folyamat során a szoftver minden rendelkezésre álló információt figyelembe véve elemzéseket végez, s az üzleti logika alapján valós idejű javaslatot tesz, hogy az éppen vonalban lévő ügyfél kérdésére mi a legjobb, a vállalat szempontjából legjövedelmezőbb válasz. A szoftver „javaslata” vonatkozhat például arra, hogy érdemes-e az ügyfélnek az adott pillanatban ajánlatot tenni egy bizonyos területen. A megfelelő adatok birtokában a rendszer jelzi az ügyfél hajlandóságát egy bizonyos termék megvásárlására, valamint hitelképességét a legutóbbi tranzakciók alapján.
Jól illusztrálja a valós idejű döntéstámogatási folyamatot az a példa, amikor egy ügyfél számlaegyenleg-ellenőrzés céljából felhívja a bankját, s közben arról érdeklődik, hogy mi az a minimális összeg a számláján, amellyel elkerülheti a büntetőkamatot. Ezen új információ, valamint a számlatörténet és a múltbéli tranzakciók alapján a döntési algoritmus megállapítja, hogy a szóban forgó ügyfél nagy valószínűséggel át szeretné vinni számlavezetését egy másik bankhoz. Más tényezők elemzése alapján azonban azt jelzi a rendszer, hogy az ügyfél átlagon felüli jövedelmezőségű, és a jövőbeli megtérülés szempontjából igen nagy lehetőségeket rejt. Ezek alapján a SAS Real-Time Decision Manager azt javasolja a call center munkatársának, hogy olyan választ adjon, amellyel a bank nagy valószínűséggel megtarthatja az ügyfelet.
„A Peppers & Rogers Group kutatása szerint az ügyfelekkel kapcsolatos döntéshozatali folyamatok fele valós időben zajlik „ – nyilatkozta Jeff Levitan, a SAS Customer Intelligence vezetője. „Ezen döntések analitikus megközelítése minden más felfogásnál eredményesebbnek bizonyult, s a valós idejű reagálás képessége a kapcsolatba lépés időpontjában azonnal üzleti értéket teremt.”
A SAS Real-Time Decision Manager kulcsfontosságú előnye, hogy integrálható a SAS Customer Intelligence szoftverkészlettel, valamint a SAS Enterprise Intelligence Platformmal, s ezáltal hasznosítani tudja a szervezet egyes szintjein tárolt ügyfélinformációkat a döntési folyamat során. Ez biztosítja, hogy az ügyfél felől érkező és az ügyfél felé irányuló valamennyi marketingtevékenység koordináltan történjen a vállalatnál, a konzisztencia pedig nagyobb hatékonyságot, eredményesebb ügyfélmegtartást, s ezáltal nagyobb profitot eredményez.