Megújult a Windows Live Search

Milkovits Gábor, 2007. szeptember 27. 19:11

A Microsoft megújította Windows Live Search online keresőszolgáltatását, egy oldalon integrálva a szöveges, képi, mozgóképes, sajtóból származó, és egyéb speciális találatokat.

A rivális Google és az Ask.com hasonló változtatásokat vezetett be az idén, és a Yahoo tervei között is ez szerepel. Ezentúl például ha valaki egy olyan sztárra keres rá a Windows Live Search-ön, mint mondjuk Justin Timberlake, akkor találatként a róla szóló hírek mellett külön csoportosítva megjelennek majd a neten róla található videók, képek, és különféle értékelések/kritikák is. A Microsoft fokozatosan igyekszik egyre teljesebbé és egyúttal vonzóbbá tenni online szolgáltatásait, hosszú távú célja pedig nyíltan a Google hegemóniájának megtörése az internetes tartalomszolgáltató piacon. Ez nyilvánvalóan nem megy egyik pillanatról a másikra, ugyanakkor igen fontos eleme a kereső; a Microsoft első lépésként azt szeretné elérni, hogy meglévő felhasználói minél elégedettebbek legyenek a szolgáltatással. Így a tavalyi év során megnégyszerezték a keresési adatbázist, emellett pedig a kereső-algoritmuson is csiszoltak a pontosabb találatok érdekében. A leglátványosabb fejlesztéseket négy kiemelt területen, a szórakozás, az egészség, a vásárlás és a helyi keresés terén hajtották végre. A Microsoft szerint ezek az összes keresés mintegy 40%-át teszik ki.

Az eredetileg keresőszolgáltatásával óriási látogatottságra szert tett Google mára ingyenes, reklámokból fenntartott online szoftvereket is kínál a felhasználóknak, így a Microsoft egyik fő riválisává nőtte ki magát. A Microsoft éppen ezért stratégiai feladatának tartja saját internet-alapú birodalmának kiépítését és minél sikeresebbé tételét, aminek jelenleg még csak az elején tart. A Google az utolsó negyedévben 925 millió dollár tiszta nyereségre tett szert, szinte kizárólag az eladott reklámhelyekből. Eközben a Microsoft 3 milliárdos profitja ellenére a szoftverkonszern online szolgáltató ágazata veszteséget termelt, és bevételei is jóval lassúbb ütemben nőttek, mint a Google-nak. Az amerikai keresőpiacon a Google 56,6; a Yahoo 23,3; a Microsoft pedig 11,3%-os részesedéssel rendelkezik.