A legfrissebb statisztikai adatok arra engednek következtetni, hogy a Yahoo relevánsabb keresési eredményekkel szolgál, mint a piacvezeő Google.
Annak ellenére, hogy a Google az első számú keresőszolgáltató világviszonylatban, a Compete piackutató intézet nemrég közzétett tanulmánya azt látszik igazolni, hogy a rivális Yahoo sokkal jobb minőségű találatokat szállít. A piackutató felmérése szerint a Google felhasználóinak csupán a 65%-a klikkel rá a keresési eredményekre, míg a Yahoo esetében ez az érték meghaladja a 75%-ot is. A legrosszabb minősítést a Live Search kapta, mivel a Microsoft-kereső találataira csupán az internetezők 59%-a kattint rá. A Compete által közzétett statisztikai adatok azonban némileg meglepőek, hiszen a Google uralja az amerikai piac 67%-át, s logikus volna azt gondolni, hogy a minőségi keresési eredmények végett választják azt az internetezők.
A piackutató munkatársai mindenesetre kihangsúlyozták, hogy a piac összetettsége miatt nem merik teljes bizonyossággal kijelenteni, hogy az irreleváns találatok összefüggnek a klikkelési aránnyal, csupán annyit tudnak mondani, hogy ez a legésszerűbb magyarázata az eltérő kattintási értékeknek.