A Sony bejelentette, hogy december 1-jén forgalomba hozza a világ első OLED sík képernyős televízióját Japánban.
A készülék egyelőre mindössze 11 inch (kb. 28 cm) átmérőjű lesz, ára pedig eléri majd a 200 ezer jent (kb. 304 ezer Ft). Ráadásul szakértők szerint a Sonynak valószínűleg még így is vesztesége lesz minden egyes darabon, a technológiai úttörő szerep azonban úgy látszik, megéri ezt az árat, akárcsak a PlayStation 3 játékkonzol esetében. A szándékot mindenesetre megerősíti Ryoji Chubachi-nak (Csubacsi Rjodzsi), a Sony elnökének a beszéde, aki a világ első OLED tévéjét a vállalat technológiai újjászületését szimbolizáló jelképként írta le, amely visszaállíthatja a cég gyenge PS3-eladások és néhány kisebb fiaskó által megtépázott tekintélyét.
Katsumi Ihara (Ihara Kacumi) alelnök valamivel óvatosabban fogalmazott, amikor azt nyilatkozta, hogy az OLED természetesen nem egyik napról a másikra váltja majd föl az LCD-t, ugyanakkor megvan benne az a potenciál, amelynek segítségével valóban a következő generációs sík képernyős technológiává nőheti ki magát. Az OLED általában a színhűség és a részletgazdagság terén múlja felül a jelenleg kapható képernyőket, a gazdaságosan gyártható méret azonban egyelőre erősen korlátozott. Azt, hogy az LCD még korántsem lejárt lemez, mi sem jelzi jobban, mint hogy maga a Sony is mintegy 10 millió LCD tévét tervez eladni a 2007-es pénzügyi évben, míg az OLED készülékből egyelőre mindössze havi 2000 darab készül majd.