A Nextent Informatikai zRt. stratégiai döntése alapján 50%-os tulajdonrészt vásárolt a Tárki Data Research Kft.-ben. A Nextent és a Data Research az elmúlt években szoros szakmai és üzleti kapcsolatban állt, együttműködésük jelentős sikereket hozott a beszédjel-feldolgozás és a churn előrejelzés területén. A Data Research, ezen a néven, a Nextent önálló, kapcsolt szakértői vállalkozásaként folytatja útját.
A Data Research Kft. 2005. májusában alakult azzal a céllal, hogy egy olyan új elemzési módszertant vezessen be Magyarországon, mely egyesíti az adatbányászati, illetve piackutatási elemzések összes pozitív aspektusát, lehetőséget adva a fogyasztói magatartás mélyebb összefüggéseinek feltárására, megismerésére. Eddigi működése alatt a Data Research Kft. számos innovációs projektben vett részt, kiemelten a Nextent és az AIL Kft.-vel közösen kifejlesztett Voice mining (hangbányászat) koncepción.
Új, innovatív megoldásaival és eszközeivel, az öt főből álló Data Research Kft. kivívta a szakma és az üzleti élet elismerését is.
Mi is az a hangbányászat?
Az ügyfélszolgálati tevékenység minőségi és hatékony ellátáshoz jelenleg is komplex CRM és Call Center megoldásokat használnak, amelyek olyan technikai paramétereket kezelnek, mint a hívás időtartama, az elveszett hívások aránya vagy éppen a megoldásig eltelt idő. Arról azonban nincs információ a rendszerben, hogy az ügyintéző milyen hangnemben, stílusban kommunikál az ügyféllel, mennyire tartja be a beszélgetés elvárt protokollját.
A Nextent és a Data Research e probléma megoldására indított olyan kutatási-fejlesztési projekteket, melyek célja az alábbi információk kivonatolása a rendelkezésre álló hanganyagokból:
ˇ Ügyfél és ügyintéző közötti kommunikáció emocionális információi és azoknak változásai
ˇ A kommunikáció egyéb lényeges jellemzői, úgymint a beszédtempó, szünetek, egyéb hangeffektusok
ˇ A kommunikáció protokollja mennyire volt az előírásoknak megfelelő (felépítés, kulcsszavak)