Az IBM és a Second Life-ot üzemeltető Linden Labs bejelentették, hogy közösen olyan megoldásokat fejlesztenek, amelyekkel lehetséges lesz ugyanazzal a kreált személyiséggel megjelenni a különböző virtuális világokban.
Jelenleg ugyanis minden ilyen portálon külön virtuális személyiséget, úgynevezett „avatar-t” kell létrehozni a használathoz, ez pedig akár egy óránál tovább is eltarthat. Így a zárt rendszerek nemcsak attól tartják vissza a felhasználókat, hogy összetett karaktereket hozzanak létre, hanem vissza is fogják a terület növekedését azáltal, hogy az egyszerre több virtuális világban való jelenlét túl sok energiát és időt igényel. Az átjárható rendszereknek ugyanakkor meglenne az a nyilvánvaló előnye, hogy a felhasználóknak elég lenne egyszer végigcsinálniuk az avatar-alkotási procedúrát, amelyet ezután tetszésük szerint használhatnának a különböző virtuális világokban.
Colin Parris, az IBM alelnöke egyúttal utalt cége általános stratégiájára is, amikor kijelentette, hogy a váltásnak előbb-utóbb úgyis be kell következnie, ugyanis abban a pillanatban, hogy valaki létrehoz egy nyitott, átjárható rendszert, a felhasználók nagyon gyorsan odaözönlenek, magukkal húzva a többi szereplőt. A jelenleg mintegy félmillió aktív felhasználóval rendelkező Second Life-ot üzemeltető Linden Labs részéről úgy nyilatkoztak, hogy a nyílt rendszer révén az érdekesebb virtuális világok fognak talpon maradni, míg az unalmas kezdeményezések elbuknak, ezáltal pedig javul majd az általános felhasználói élmény is.
Egyelőre nem tudni, hogy a két társaság szövetségesekre talál-e majd a különböző online virtuális világokat fenntartó cégekben, vagy pedig utóbbiak rövidtávú érdekeik védelmében megpróbálják-e megtorpedózni az elképzelést. A gyakorlati alkalmazásra amúgy is mindenképpen éveket kell majd várni, mivel az IBM és a Linden Labs először a felhasználói igényeket igyekszik felmérni, és az átjárhatóság technikai hátterét adó szoftverek fejlesztésére csak ezután kerül majd sor. A tét nem kicsi, az internetes virtuális világokhoz kapcsolódó szoftverek és szolgáltatások piaca tavaly elérte a 200 millió dollárt.