Michael Dell, a számítógépgyártó óriás vezetői székébe nemrég visszatért alapító szerint az elemzőket is meglepő mértékben térnek át a felhasználók az asztali gépekről hordozható megoldásokra, és ez a folyamat várhatóan még tovább gyorsul.
Michael Dell azután tért vissza a vállalat élére, miután az első helyről a második helyre csúszott vissza a cég a PC-gyártók ranglistáján. Azonnal új lehetőségek keresésébe kezdett, és a jelek szerint az új stratégia egyik fontos eleme lesz a noteszgépek és egyéb hordozható eszközök gyártásának és marketingjének fokozása. Dell szerint még a Gartner elemzőinek meglehetősen bátor jóslatait is felülmúlja az átállás sebessége, a fő hajtóerő pedig az ázsiai piacok felől érkezik. Itt egyébként is erős a fejlődés, Dell szerint 18,6 százalékra számítanak a feljövőben levő piacokon, míg a hagyományos értékesítési helyeken 7 százalékra. A mobil gépek egyre több és több előnyt kínálnak. Fontosságuk az internet-hozzáféréssel ellátott területek növekedésével párhuzamosan bővül, hiszen azonnal adatokat kaphatunk, és a velük végzett munka eredményét továbbíthatjuk is. Egy másik fontos tényező a hardver fejlődése. A mai noteszgépek már sokszor az asztali gépek közelébe érnek teljesítményben, fogyasztásban pedig lehagyják azokat. Különösen igaz ez a kevésbé könnyű, de masszív és erős hordozható PC-kre, ahol az ultrakönnyű noteszgépekkel szemben a súly másodlagos a kezelhetőséggel, üzemidővel és teljesítménnyel szemben. A kivehető billentyűzetű modellek pedig már kényelem terén is felveszik a versenyt asztali társaikkal, és mindezek a kategóriák egyre olcsóbban és olcsóbban szerezhetők be, ami szintén fokozza a vásárlási kedvet.