A Google bejelentette, hogy lehetővé teszi a YouTube felhasználók számára földrajzi helyhez kapcsolódó, úgynevezett „geo-tag” videók feltöltését a Google Earth szolgáltatásra, amelyek így aztán keresés közben onnan megnyithatók lesznek.
Ez a gyakorlatban úgy néz majd ki, hogy ha valaki a Google Earth műholdfelvételen egy adott helyre ráközelít, megjelennek az adott területhez kapcsolódó feltöltött videók címkéi, amelyeket így aki akar, rögtön meg is nézhet. Ha például valaki az Alpok műholdképét tanulmányozza, úgy valószínűleg a síelési lehetőségekről, a nagyvárosokban pedig az ott található sokoldalú kulturális és más programokról találhat majd videókat. A Google Earth felhasználók számára már hozzáférhető egy hasonló, fotók megtekintését lehetővé tevő megoldás a májusban felvásárolt Panoramio jóvoltából. A Microsoft Virtual Earth-ből és a Yahoo rivális szolgáltatásából már el lehet érni az adott földrajzi helyhez kapcsolódó videókat, ám nem szabad elfelejteni, hogy a Google Earth jócskán, a YouTube pedig toronymagasan piacvezető a maga kategóriájában.
Utóbbinak mindezt alig két év alatt sikerült elérnie, tavaly novemberben pedig a Google meg is vásárolta a népszerű videómegosztó portált, 1,65 millárd dollárért. Azért, hogy valami hasznot is lásson a vételből, a tartalomszolgáltató augusztus végén elkezdett reklámokat elhelyezni a YouTube-on, a hosszabb távú cél pedig a megoldás integrálása a cég sokrétű online szolgáltatáscsomagjába. A geo-tag videók megtekintéséhez a Google a Google Earth szoftver legfrissebb verziójának letöltését javasolja a felhasználóknak.