Az újabb és újabb kommunikációs technológiák alkalmazásával a befektetés-védelem kulcsfontosságúvá válik a legtöbb vállalatnál. Az Avaya arról tájékoztatta szerkesztőségünket, elkötelezetten segíti ügyfeleit abban, hogy a már meglévő Avaya rendszereik legjelentősebb részeit (és néhány esetben más gyártók berendezéseit is) meg tudják tartani, miközben a konvergencia minden előnyét élvezhetik. Az amerikai cég szerint IP telefon megvalósításaik arra ösztönzik a vállalatokat, hogy elindítsák a kommunikációs hálózataik evolúcióját a tradicionális hangkommunikáció világából az IP telefóniára.
Az Avaya az ügyfelei befektetéseit különböző megoldásokkal (firmware, front ending stb.) védi.
Firmware alapú berendezések: 802.3af power támogatás az IP telefonok részére, hardware változtatás nélkül; a 802.1ab (Link Layer Discovery Protocol) támogatása egy egyszerű firmware letöltéssel; a ma már jogos igénynek számító média-titkosítás.Az Avaya IP telefonjaban és Gateway eszközeiben megvalósította az AES médiatitkosítást a telefonok és a már meglévő Layer 2/3 infrastruktúra cseréje nélkül.
Technológiák: az Avaya különböző technológiákat fejlesztett ki, mint például a hang és jelzéscsatorna szétválasztása, valamint a Gateway-ek közötti alternatív irányítás, melyek lehetővé teszik, hogy az ügyfelek használhassák a meglévő WAN-t, így akár a QOS támogatás miatt amúgy szükséges hálózat upgrade is megtakarítható. Megtartja az integrációs pontokat, mint például a DCS struktúra, komplex hálózatba kötött üzenetkezelő rendszerek és a kontakt center alkalmazások.
Kiegészítések: a meglévő rendszer kiegészítése SIP trunk és SIP végpont támogatással, így az ügyfelek a SIP funkcionalitások mellett a klasszikus, megszokott telefonos szolgáltatásokat is igénybe vehetik. Ekkor az Avaya Communication Manager, mint SIP feature szerver is működik. Ügyfelek részére videokonferencia funkció használata: még azoknak az otthoni felhasználóknak is, akiknek nincs IP telefonjuk, vagy akiknek csak digitális készülékeik vannak.
A vállalati hálózatba integrálhatók a mobiltelefonok, ezáltal nagymértékben elősegíthető a mobilitás. Erre szolgál az Avaya Extension to Cellular és az Avaya Seamless Communication Solution. Az Avaya megoldása lehetővé teszi a digitális telefonok további folyamatos használatát, így nem kell beruházni a 802.3af (Power Over Ethernet) berendezésekbe sem azokba a kiegészítő berendezésekbe, melyekre a 802.3af-nél általában szükség van (pl. UPS, CAT x újrakábelezés).
Lehetőség van a nagy múltú szolgáltatásfejlesztést migrálni: a saját fejlesztésű operációs rendszerről és hardverről a Linux alapú, nyílt szerverplatformra, megőrizve az összes létező felhasználói funkciót Megoldható, hogy a múlt századból való központkártyákat és telefonokat újra lehessen használni, mely az ügyfél meglévő beruházásainak kb. a 85% -át jelentheti. Mindezek mellett az Avaya lehetővé teszi az IP telefon telepítését oda és akkor, ahová és amikor szükséges.
Az Avaya Softphone támogatja az akár 15 évnél régebbi telefonokat is. A digitális és analóg készülékekkel is képesek vagyunk olyan funkciókat igénybe venni, mint a jelenlét indikáció, weben egy kattintással hívásindítás, LDAP integráció, alfanumerikus hívás, MS Outlook integráció és Posted Message, melyek használatához versenytársaink szerint IP telefonokra kell cserélni a meglévő készülékeket. A beruházás-védelem ezen formáján kívül az Avaya továbbra is fejleszt új digitális/TDM telefonokat.
Front ending. Ha az ügyfélnek van egy elavult, kevés szolgáltatáskészlettel rendelkező alközpontja, amit nem szeretnének kidobni, azonban szüksége van egy konvergens, költségcsökkentésre is alkalmas IP telefon rendszerre, az Avaya erre is tud megoldást kínálni. Az ügyfél megőrizheti a jelenlegi beruházásait, mindezek mellett igénybe vehet olyan szolgáltatásokat is az öreg alközponton, amiket a meglévő rendszer csak önmagában már nem tudna nyújtani. A megoldás alapelve, hogy a meglévő alközpont és az azokra csatlakoztatott telefon készülékek és a kábelezés érintetlen marad, csupán a szolgáltatótól beérkezőkommunikációs vonalak és a régi alközpont közé bekerül az Avaya Gateway eszköze. Ebben az esetben gyakorlatilag az Avaya rendszerben található központi logika, az amely biztosítja hogy az így kialakított rendszer teljes egységként működjön. Amennyiben a meglévő, régi típusú készülékekkel is igénybe szeretnék venni az új szolgáltatásokat, akkor a hagyományos, akár analóg készülék mellett lévő PC-re a Softphone-t telepít az Avaya. Ezen keresztül az Avaya újabb szolgáltatásai elérhetők. Ekkor a meglévő rendszer hagyományos analóg készüléke és a PC-n futó Softphone logikailag összerendelve, egy egységet képeznek, és a számítógépen keresztül is lehet hívást indítani, fogadni, céges címlistából hívást indítani, hívás statisztikát készíteni. Természetesen az így kialakított rendszer bővítését már az új IP telefonokkal célszerű elvégezni.