A Bazilika altemploma adott otthont október 13-án a Molnár C. Pál Baráti Kör és a Microsoft Magyarország által közösen rendezett Molnár-C. Pál Interaktív Kreatív Design Verseny záróeseményének. A Molnár-C. Pál Baráti Kör 2007 augusztusától nyitva tartó „Országunk Titkos Ereje” című, 100 művész több mint 300 alkotását felsorakoztató tárlata Magyarország kulturális értékeibe engedett bepillantást.
Az Interaktív Kreatív Design Verseny keretében nevezett hat pályaműre október 10-ig lehetett közönségszavazatokat leadni, és összesen közel 300 szavazó értékelte az alkotásokat. A galéria vezetője, valamint egy művészettörténész, egy designer és egy Microsoft Silverlight-szakértő alkotta szakmai zsűri hosszas mérlegelés után hozta meg a végső döntést. Bebizonyosodott, hogy a nagyközönség hűen reprezentálja a szakértők véleményét: a zsűri gyakorlatilag megerősítette a szavazatok mutatta eredményt. Az első helyezett így a legmagasabb szavazati aránnyal az Uhrner Gabriella – Bánfalvi László kettős „Országunk Titkos Ereje” című alkotása lett, amely remek koncepcióval ötvözte a modern technológiát a klasszikus művészettel. Ők a Szent Orbán Fogadó felajánlásából egy négyfős wellness hétvégét nyertek. A második helyen a képeket játékos formában feldolgozó, a Silverlight-technológia legtöbb elérhető képességét kihasználó „Majom Invázió” alkotói, Szakács Szilárd és Bisztrai Dávid végeztek, akik egy-egy Zune 2-vel lettek gazdagabbak. A harmadik helyezett a „Gyűjtemények Körforgása” című művet megalkotó Végvári Imre -Toldi György páros lett. Az ő pályázatukat több, a záróeseményen jelen lévő művész is méltatta, így a felkérések értelmében munkájuk bizonyosan helyet kap majd a műterem-múzeum honlapján. Az ő jutalmuk 1-1 Microsoft szoftvercsomag lett.
„Bár számunkra ezelőtt teljesen ismeretlen volt ez a technológia, nagyon gyorsan tudtunk haladni, igazi élmény volt! A valódi kihívást nem is a gördülékeny Silverlight vagy a remek Expression Blend, hanem a koncepció megalkotása jelentette. A képek kiválóak, nehéz volt kiválogatni a megfelelőeket, azokat kontextusba helyezni, majd megtalálni hozzá az irodalmi és zenei vonatkozásokat” – mondták el a győztes csapat tagjai, Uhrner Gabriella és Bánfalvi László.
„A Silverlighttal roppant gyorsan ment a munka, két és fél nap alatt elkészültünk a pályaművel. A technológia fiatalsága ellenére stabil és kiforrott, mind a designeri, mind a fejlesztői feladatokkal meglepően rövid idő alatt elkészültünk ” – nyilatkozta a másodikként végzett csapat két tagja, Szakács Szilárd és Bisztrai Dávid, a Cason Zrt. munkatársai.
„Igazán remek ötlet a magas művészet és a modern technológia ötvözése. Reméljük, hogy az Interneten széles körben hozzáférhető művészeti tartalmak növelik a múzeumok látogatottságát. Az ilyen versenyek és technológiák fontos elemei ennek a folyamatnak. Nagy örülünk, hogy a részesei lehettünk.” – mondta el a harmadik helyezett Végvári Imre és Toldi György, az Arcus Interactive Group képviseletében.