Az egri és a gyöngyösi városi televíziók új, digitális, AVID technológiájú utómunka-stúdiókat helyeznek üzembe, a debreceni Alföld Tv pedig már ezzel a technológiával készíti napi híradó műsorát. Hasonlóképpen döntöttek korábban a szegedi, a szolnoki, a miskolci városi televíziók is. Ezekkel a beszerzésekkel az AVID technológia a magyar regionális televíziózás piacának egyik fontos szállítójává vált, és szerepe növekszik a közszolgálati és kereskedelmi televízióknál is.
„A televíziók elsősorban azért választják az AVID Xpress Pro, Avid Media Factory és Media Composer, valamint NewsCutter rendszereket, mert ezek jelentősen megkönnyítik a digitális átállást és már most is HD ready minőségű adásanyagot állíthatnak elő” – mondta Koscsó Ferenc, az AVID technológia magyarországi fő disztribútorának műszaki igazgatója. Hozzátette: „A digitális szoftverek száműzik a szalagos videómagnókat és az azokkal együtt járó jelentős karbantartási és üzemeltetési költségeket. Kiküszöbölik a képminőségnek az analóg technológiáknál szokásos minőségromlását a vágásnál és az utómunka számos más eleménél, például a hangszerkesztésnél. A megosztott háttértáras AVID Unity megoldások hatékony csoportmunkát tesznek lehetővé, ami különösen a híradó műsorok elkészítésénél fontos: filekonverzió nélkül emelhetők be az adásba archív anyagok, a különféle helyszínekről érkező friss képek. Mindezek révén az AVID technológiákat használó televíziós jelentős megtakarítás érnek el az infrastruktúra költségek tekintetében is.”
A digitális képfeldolgozás és vágás piacvezető technológiája a magyar filmgyártásban is meghonosodott. Az AVID világszerte gyakorlatilag a filmgyártás egyik szabványos technológiája szállítója. A Korda Stúdió, mint filmipari szolgáltató és a filmgyártó Focus Fox, a Post Edison, a Front Média és a Magyar Filmlaboratórium Kft. is a legutóbb Avid Media Composer Adrenaline HD szoftvereket vásárolt, ami ennek a technológiának a további térnyerését mutatja.
A beszerzésekkel a filmstúdiók számára lehetővé vált a gyors és gazdaságos digitális utómunka függetlenül attól, hogy a leforgatott képek filmes vagy HD nyersanyagra készültek. A hatékony media management segítségével könnyebbé vált a nagy mennyiségű nyersanyag kezelése és természetesen precízebbé és gyorsabbá váltak a hang utómunka folyamatok is.