Alig három hónappal ezelőtti debütálása óta már több mint egymillió látogató fordult meg az Európai Unió népszerűsítésére létrehozott EUtube internetes honlapján, és közel hétmillió nézője volt a csatornára feltöltött videoklipeknek - jelentette be hétfőn az unió "kormánya".
"Az EUtube sikere csak megerősíti, hogy érdeklődést keltő módon kell kommunikálni, és azon a médián keresztül, amelyet amelyet az emberek szívesen használnak" - nyilatkozta Margot Wallstorm, az Európai Bizottság kommuniációért felelős elnökhelyettese.
Jelenleg 69, rendkívül széles témaválasztékot felmutató videoklip látható a bizottságnak a YouTube videomegosztó oldalán elindított saját csatornáján. A legnépszerűbb, eddig 4 milliónál is több nézőt számláló rövidfilm az európai törvényhozókból vegyes érzelmeket kiváltó "LOVE - Film Lovers Will Love This" (Szerelem - a moziimádók imádni fogják) című, 44 másodperces montázs, amely európai filmek erotikus jeleneteit gyűjtötte össze.
Hasonlóan népszerű volt egy közegészségügyi témájú klip, az "AIDS: Remember me? (AIDS - Ugye nem feledkezel meg rólam?) című, illetve egy olyan felvétel, amely a nyári görögországi erdőtüzek megfékezésére tett erőfeszítéseket mutatja be; ez utóbbira 180 ezren voltak kíváncsiak három hét alatt.