A Microsoft a héten bejelentette, hogy egységes kommunikációs szoftvere mostantól az egész világon elérhető. Ez a bejelentés a munkahelyi kommunikáció gördülékenyebbé tételének első lépése, hiszen az új szoftver segítségével az átlagos vállalati VoIP rendszerek költsége a felére csökkenthető. Az esemény alkalmával Bill Gates ún. vezetői levelet intézett a felhasználók és partnerek széles köréhez, amelyben beszámol arról, hol tart most a Microsoft egységes kommunikációról alkotott jövőképének megvalósításában. Levelében kitér arra is, hogy a hardveres, szoftveres és hálózati fejlesztések miként járulnak hozzá az áttörő jelentőségű kommunikációtechnológiai újítások megvalósításához.
Aki több mint 20 éve kezdett el dolgozni, biztosan emlékszik azokra az időkre, amikor még jóval nyugodtabb volt az üzleti élet – és általában véve az élet – ritmusa. Akkoriban napilapokat, magazinokat olvastunk, és a tévéhíradóból értesültünk a világ eseményeiről. A fax épp kezdett elterjedni, mint az írott üzleti információk továbbításának elfogadott eszköze. Nem lehetett telefonhívásokat bonyolítani, ha foglalt volt a vonal, vagy nem vették fel a kagylót. Akkortájt még senki nem akarta azonnal eljuttatni dokumentumait a földgolyó másik oldalán dolgozó munkatársainak, nem várta el, hogy valós időben tudjon együttműködni valamely távoli városban lakó kollégájával, és nem is álmodott arról, hogy már a készítés napján megossza másokkal fotóit.
A technikai fejlődés azonban gyökeresen megváltoztatta a világot. Az azonnali információelérés és -megosztás, valamint a térbeni és időbeni határokon felülemelkedő kommunikáció elhozta a – korábban elképzelhetetlen – hatékonyság és innováció korát, amely világszerte emberek százmilliói számára teremtett új gazdasági lehetőségeket, és megnyitotta az utat az emberiség történelmében eddig példa nélküli globális gazdasági növekedés előtt.
Azt azonban senki nem tagadja, hogy van még hová fejlődnünk. Bár korábban elképzelhetetlen módokon tudunk szólni az emberekhez és juthatunk hozzá információkhoz, folyamatosan küzdünk azzal, hogy lépést tartsunk a több postafiókba, eszközre és telefonszámra érkező e-mailekkel és telefonhívásokkal; megjegyezzük a különféle jelszavakat, és szinkronizáljuk az asztali PC-k és a mobil eszközök címtárait, napárait és egyéb adatait. A kommunikációs lehetőségek sokfélesége gyakran valójában olyan teher, amely nem megkönnyíti, hanem még inkább megnehezíti az emberek mindennapjait.
2006-ban arról írtam, miként kezdik átformálni az egységes kommunikációban bekövetkezett újítások a munkahelyi kapcsolattartást. Most arról szeretnék beszámolni, hol tartunk az egységes kommunikációról alkotott jövőkép megvalósításában. Arra is kitérek majd, a hardveres, szoftveres és hálózati fejlesztések miként járulnak hozzá az áttörő jelentőségű kommunikáció-technológiai újítások megvalósításához. Ezek az innovációk lehetővé teszik, hogy mind a munkahelyünkön, mind pedig otthon teljesen újszerű módon osszuk meg információinkat és élményeinket a nekünk fontos személyekkel, és világszerte emberek milliárdjaihoz juttatják el a digitális technológia, és ezen keresztül a tudásalapú gazdaság előnyeit.