A Cnet megbízható forrásokra hivatkozva azt írja, a Facebook közösségi oldal üzemeltetői végül amellett döntöttek, hogy a Microsoft befektetői ajánlatát fogadják el a Google-é helyett.
A két óriáscég hetek óta próbálja megkörnyékezni a második legnagyobb törzsközönséggel rendelkező közösségi oldalt, amelynek népszerűsége folyamatosan és töretlenül növekszik. A magát megnevezni nem kívánó hírforrás az ügy részleteiről semmit sem árult el, azonban néhány hete a Wall Street Journal arról számolt be, hogy a Facebook 5%-os részesedést adna el egy stratégiai befektetőnek, valószínűleg a Microsoftnak, mintegy 300-500 millió dollár értékben. Azóta a Google is beszállt a versenybe, így hetek óta kétséges, hogy végül is ki lehet a szerencsés befektető; a Microsoftnak mindenesetre erősebb érdeke a terjeszkedés az online piacon, így valóban lehetséges, hogy végül az övék volt a nagyvonalúbb ajánlat.
A 23 éves Mark Zuckerberg alapító-vezérigazgató által vezetett cég értéke a befektetett összeg alapján elérheti a tőzsdén a 10 milliárd dollárt is, ami nem kis teljesítmény a nemrég még csak amerikai egyetemisták számára nyitott oldal részéről. A Facebook ráadásul minimálisan 500 millió dollár készpénzre szeretne szert tenni, amiből számítógépes infrastruktúrát és kisebb cégeket vásárolnának, illetve növelnék a jelenleg 300 fős dolgozói létszámot. A közösségi oldal üzemeltetői azonban jelezték, hogy akár 15 milliárdos összérték mellett is hajlandók síkra szállni, ami azt jelenti, hogy a Microsoftnak 750 millió dollárt kellene leszurkolnia azért a bizonyos 5 százalékért.
A Facebook közösségi oldal alig néhány hónapja vált nyitottá a felhasználók szélesebb tömegei előtt, de máris 39 milliós tagsággal rendelkezik, ami 63%-os növekedés a májusi 24 millióhoz képest. A Microsoft egyre komolyabb mértékben szeretne az egyszerű szoftverforgalmazás mellett a komplex, internetalapú szolgáltatások terén is terjeszkedni, és ehhez a Facebook ideális választásnak tűnik.