Az Albacomp öt 10% feletti, azaz a tenderben referenciaként felhasználható alvállalkozóval együttműködve adta be pályázati anyagát a valaha kiírt legnagyobb – öt év alatt összesen 69 milliárd forint értékű – informatikai közbeszerzési tenderre, amelynek célja a 3,5 tonnánál nagyobb járművek országos elektronikus útdíjfizetési rendszerének megvalósítása és működtetése. A székesfehérvári vállalat tarsolyában a sikeres pályázathoz szükséges partneri kör mellett olyan egyedi műszaki megoldás is megtalálható, amely egyedülállóan hatékony rendszer létrehozását teszi lehetővé.
A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) 2007 szeptemberében írta ki 3,5 tonna megengedett össztömeget meghaladó gépjárművek elektronikus útdíjfizetési rendszerének megvalósítására és üzemeltetésére szóló közbeszerzési pályázatot, amely nem csak az autópályákon és az autóutakon, hanem az országos főutak egyes részein (gyorsforgalmi utakon, a párhuzamos utakon és a fontosabb tranzit utakon) is az úthasználattal arányos díjfizetést tesz lehetővé, várhatóan már 2009-től. A pályázat majdani nyertesének egy gazdasági társaságot kell létrehozni, amely végrehajtja a pályázati anyagában foglalt rendszer kiépítését, illetve öt évig ellátja az üzemeltetési feladatokat.
A létrejövő rendszer érdekessége, hogy nemzetközi szinten is a legnagyobb ilyen jellegű megoldások közé fog tartozni.
A tender számos feltételt szabott meg a pályázókkal szemben, így többek között legalább 500 kilométer összefüggő úthálózatra kiterjedő, minimum egymilliárd forint éves üzemeltetési díjú vagy tízezer felhasználót kiszolgáló, és három évnél nem régebben üzembe helyezett elektronikus referenciarendszer felmutatását. A tenderen résztvevő nyolc pályázó közül hét olyan konzorciumot hozott létre, amelynek egyik tagja rendelkezik ennek megfelelő külföldi megoldással. Az Albacomp egyedüli pályázóként – a majdani nyertessel szemben elvárt, a rendszer kiépítésére és üzemeltetésére létrehozandó gazdasági társaság hatékony működtetése céljából – nem konzorciumi tagok, hanem 10% feletti alvállalkozók bevonásával tett eleget e feltételnek, amelyre a tenderkiírás lehetőségét biztosít.
Az Albacomp referenciahálózatát az Ascom és Fela cégek által kifejlesztett és működtetett svájci elektronikus autópálya- és autóút-díjszedő rendszer jelenti, amely nem csak műszaki megoldásait és megbízható működését, hanem az alacsonyabb beruházási költséget tekintve is méltó ellenfele bármely hasonló megoldásnak. Az Albacomp alvállalkozói közül a MOL befektetés-szervezési tevékenységgel és országos viszonteladói hálózatával, a Raiffeisen Informatik a központi informatikai rendszer létrehozásával, a Vodafone Magyarország Zrt. pedig adattovábbítási szolgáltatással venne részt a cég által a pályázati anyagban felvázolt rendszer kivitelezésében.
Az Albacomp szerint a rendszer létrehozásával kapcsolatos pénzügyi feltételeknek minden pályázó kizárólag banki finanszírozás bevonásával tud csak megfelelni, várhatóan azonban a pályázatoknál nem ez fogja a szűk keresztmetszetet jelenteni, hiszen a projekt összegéből adódóan majdan parlamenti jóváhagyással elfogadott döntés egyben a kockázatot csökkentő állami garanciát is jelent a pénzintézetek számára, amelyek így vonzó befektetési lehetőségként fognak a projektre tekinteni.
A tenderre az Albacompon kívül pályázatot adtak be:
· EMUR (Első Magyar Útdíj Rendszer) konzorcium (EUROINVEST Közép-Európai Befektetési Zrt, Arcadom Építőipari Zrt., EFKON AG.)
· Az MVM Zrt. és a MVMI Zrt. konzorciuma
· A Magyar Telekom Nyrt. és a T-Systems Enterprise Services Gmbh. Konzorciuma
· A Synergon Informatika Nyrt. és a Sanef SA. Konzorciuma
· Az Autostrada per l’Italia S.p.a, a Siemens Aktiengesellschaft Österreich és az Intertoll-Europe Zrt. konzorciuma
· A Marubeni Corporation, az A.R. Hungária Informatikai Zrt., a Telvent Tráfico y Transporte S.A. és az EGIS Projects konzorciuma
· A Kapsch TrafficCom AG., a Kapsch Telematic Services GmbH, a Kapsch Telematic Services Telematikai Szolgáltató Kft. és a Via Verda Portugal – Gestao de Sistemas Electronicos de Cobranca, S.A. konzorciuma.