Közösen végez ügyfél-elégedettségi kutatásokat közepes és nagyvállalatok számára a Megyer Consulting és az NRC. Az együttműködés keretében az adatfelvétel és az elemzés hátterét az NRC nyújtja, míg a módszertant a Megyer Consulting biztosítja.
A kapcsolatelemzésekben több éves tapasztalattal rendelkező Megyer Consulting és az online kutatás területén piacvezető NRC mostantól közösen végez ügyfél-ügynökségi kapcsolatelemző és értékelő kutatásokat közepes és nagyvállalatok számára. Mindkét fél olyan speciális szakmai tudással és tapasztalattal rendelkezik, amely biztosítja, hogy egyedülálló szolgáltatást nyújtsanak megrendelőik számára. A felmérések során a Megyer Consulting által kidolgozott, évek óta sikeresen használt Mirror© kutatási módszert alkalmazzák. Ennek során a vállalatok valamennyi fontosabb kapcsolatát megvizsgálják, így a megrendelők átfogó képet kapnak az egyes területek munkájáról, megismerik a kritikus pontokat, és az eredmények ismeretében javítani tudnak folyamataikon.
Online adatfelvétel, átgondoltabb válaszok
Az adatfelvétel, valamint az elemzés a freQuest kérdőívszerkesztő, projekt- és adatmenedzsment szoftverrel, online módon történik. „A freQuest kiválóan alkalmas a Mirror© kutatás támogatására, hiszen így kizárhatóak a kérdezői, rögzítési hibák, illetve az ezekből eredő torzulások” – jegyezte meg Megyer Örs, a Megyer Consulting vezetője. Az online adatfelvétel másik nagy előnye, hogy a felmérésben részt vevők akkor válaszolnak a kérdésekre, amikor nekik leginkább megfelelő. „Mivel a válaszadó saját maga határozza meg, hogy mikor tölti ki a kérdőívet, sokkal nagyobb figyelmet, és jellemzően több időt fordít rá. Tapasztalatok szerint a nyitott kérdésekre adott válaszok is jóval részletesebbek és átgondoltabbak, mint a hagyományos adatfelvételek során” – elemezte az online adatfelvétel előnyeit Klenovszki János, az NRC ügyvezető igazgatója. Így a megrendelők hasznos, a valóságot jól tükröző, ugyanakkor könnyen értelmezhető eredményeket kapnak. Ráadásul az adatfelvétel ideje is jelentősen lerövidül: míg egy-egy mélyinterjú jellemzően egy órát vett igénybe, addig az NRC és a Megyer Consulting által összeállított kérdőívet 20 perc alatt ki lehet tölteni.
A két cég együttműködésének az is célja, hogy iparági benchmark adatbázisokat hozzanak létre, melynek első lépcsőjeként az ATL reklámügynökségek kapcsolatait vizsgálják. Ez fontos támpontot adhat az ügynökségeknek abban, hogy konkurenseiket alapul véve ügyfélkezelésükben, partnerkapcsolataikban azonosítani tudják gyenge pontjaikat. A Mirror© ügyfél-elégedettségi rendszer elsőként az Online Kutatás 2007 konferencián lesz bemutatva, más online kutatási megoldásokkal együtt.