A hazánkban is aktív amerikai SPSS Inc. közzétette harmadik negyedéves eredményeit, mely 72,3 millió dolláros bevételével 12 százalék növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Az új licencekből származó árbevétel 34,5 millió dollár volt, mely 15 százalékkal meghaladja az előző évit. Az operatív bevétel 12,5 millió dollár, ami 29 százalékos növekedést jelent. 2007 harmadik negyedévére vonatkozó operatív bevétel 1,2 millió dolláros K + F zárási és konszolidációs díjat tartalmaz. „A harmadik negyedévben minden fontosabb földrajzi területen növekedni tudtunk az új licencbevételeknek köszönhetően”- mondta Jack Noonan, az SPSS elnök-vezérigazgatója. Hozzátette: „A fejlődés a statisztikai és adatbányászati termékek erős pozíciójának és a számos új prediktív elemzési megoldás értékesítésének köszönhető. A prediktív elemzési megoldásokban rejlő előnyök, melyet a piac egyre inkább felismer, valamint a méltán bizonyított SPSS termékek a jövőben is bizakodásra adnak okot.”
Magyarországon a Berzsenyi Dániel Főiskolával újabb felsőoktatási intézmény csatlakozott a Clementine adatbányászati szoftver felhasználói és oktatói közé. Az adatbányászat Magyarországon is egyre nagyobb teret hódít, ezért fontos, hogy már az egyetemi, főiskolai hallgatók is megismerjék a szoftvert, elsajátíthassák működését, ezáltal munkaerő-piaci pozíciójukat erősítsék. Az SPSS magyarországi képviselete ezért jelentősen támogatja a felsőoktatási felhasználást, ugyanis oktatási és kutatási célra, campus licenc keretében a felsőoktatási intézmények jelentős kedvezménnyel vásárolhatják meg az SPSS termékeit, így a Clementine-t is.
Újdonság az SPSS Predictive Call Center nevű terméke, amely az SPSS Predictive Analytics termékcsalád tagja. A Predictive CallCenter az előzetesen betáplált célcsoport- azonosító modellek alapján valós idejű javaslatokkal látja el a munkatársakat. Az egyes ajánlatokat személyre szabottan állítja sorba, pontosan meghatározva az azokra adott pozitív válasz valószínűségét. A programtermék további fontos tulajdonsága, hogy multikampány környezetben az ajánlatokat oly módon optimalizálja, hogy figyelembe veszi többek között az adott ügyfélnek adott időszakban maximálisan adható ajánlatok számát, valamint a promóciós költségek és a megtérülés figyelembevételével a cég számára a legjövedelmezőbb megoldást. Fenntartja továbbá a lehetőségét annak, hogy az értékesítési munkatárs a személyes beszélgetés függvényében maga döntsön a felkínált ajánlatokról.