Az Euler Hermes Magyar Követeléskezelő Kft. és az Opten Informatikai Kft. közös követelésnyilvántartó rendszert hozott létre bankoknak és lízingcégeknek - hangzott el az Euler Hermes Követeléskezelő, valamint a Hitelbiztosító sajtótájékoztatóján csütörtökön.
Az Euler Hermes 4 évre visszamenőleg 5 ezer cég 31 ezer adatát, míg az Opten 7 évre visszamenőleg 50 ezer cég 80 ezer adatát viszi be a közös adatbázisba, az értékesítést a napokban kezdték. Az adatbázisra azért volt szükség, mivel a bankok és a lízingcégek nem ügyfelei a hitelbiztosítónak, így a partnereikről a szükséges információkat nem kapják meg "automatikusan" a biztosítás keretében.
A hitelbiztosítás úgy történik, hogy egy cég jelentkezik a biztosítónál, amely megvizsgálja a cég vevőit és eldönti, hogy melyiknek mekkora összegig szállíthat - biztosítással - a gyártó. Végül összegzik a limiteket, és a teljes összeg 1 százalék alatti összegébe kerül a cégnek a biztosítás. Mint Bárczay András elnök vezérigazgató fogalmazott, 2-3 havi vevői késedelem többe kerül az eladónak, mint a biztosítási díj.
A biztosítottnak jeleznie kell, ha a vevője késik a fizetéssel, és 2 hónap késedelem után azonnal megindul a behajtás. Az átlagos követelés 5 millió forint.
Az Euler Hermes Hitelbiztosító 750 milliárd forint forgóeszközhitelt biztosít, ez több, mint a három legnagyobb magyar bank - összegzett - ilyen állománya.
Az Euler Hermes csoport része az Allianz holdingnak, 49 országban van jelen, a múlt évi forgalma meghaladta a 2 milliárd eurót, az alkalmazottainak a száma 6 ezer.
A magyar leányvállalatok közül a hitelbiztosító 2 milliárd forint díjbevételt ért el 2006-ban, míg a követeléskezelő 796 millió forint árbevétellel zárta a múlt évet.
Az Euler Hermes Magyar Hitelbiztosító Zrt. ügyfél körébe néhány száz nagy magyar cég tartozik, de rajtuk keresztül több tízezer társaság fizetési készségéről kapnak folyamatosan információt.