A Hewlett-Packard hivatalos sajtóközleményben jelentette be, hogy külső gyártót keres a márkaneve alatt forgalomba kerülő digitális fényképezőgépeknek.
A sajtóközlemény szerint a megbízott gyártónak (OEM) kellene az előállítás mellett terveznie és forgalmaznia is a készülékeket, azaz a HP csak a nevét adná a termékekhez. A döntés oka az, hogy a fotóágazatban a cég a fényképezőgép-gyártás és -forgalmazás helyett inkább Print 2.0 szolgáltatásaira szeretné összpontosítani erőforrásait, beleértve a fotónyomtatást és az online szolgáltatásokat is.
A HP által májusban bejelentett Print 2.0 stratégia három fő elemet tartalmaz; egy következő generációs, gyorsabb és olcsóbb digitális nyomtatási platform létrehozását, a webről történő nyomtatás megkönnyítését, valamint a vállalat digitális tartalomkészítő és -publikáló platformjainak kiterjesztését az összes fogyasztói szegmensre. Arról egyelőre nem szól a hír, hogy a hivatalos bejelentést megelőzően a cég folytatott-e már tárgyalásokat valamely reménybeli gyártóval, mindenesetre a jövő év első felében szeretnének megfelelő partnert találni, a saját fejlesztésű HP digitális fényképezők pedig addig is forgalomban maradnak.