Az AMD egy teljesen logikus lépéssel új chipkategóriát hoz létre a piacon a FireStream 9170-es bemutatásával, mely egyszerre ötvözi a grafikai magok és Központi egységek előnyeit, gyors, többszálas feldolgozásra képes és mindemellett nagyon könnyen programozható.
A PC-s világ lassan évek óta figyeli elhűlve a grafikai magok sebességének és teljesítményének hihetetlen fejlődését. Már korábban felmerült, milyen pazarlás, hogy a modern grafikus kártyákkal felszerelt gépek mindebből szinte semmit nem hasznosítanak, ha éppen nem egy nagy számítási igényű 3D-s játék fut rajtuk. Ezzel az elméleti lehetőséggel párhuzamosan megjelent egy kézzelfogható valós igény is.
Számos tervező, kutató műhely igényel időnként nagy számítási teljesítményt, de korántsem olyat, mely indokolná egy szuperszámítógép fenntartását. A FireStream 9170-es egy kvázi központi processzorként a hálózatban található gépek teljesítményét fogja össze, alkalmi mini-szuperszámítógépeket hozva létre, ha éppen igény mutatkozik erre. A FireStream 9170-es mögött egy teljesen logikus gondolatmenet áll. Míg a processzorok világában a többszálas üzemmód még mindig reklámértékű újdonságnak számít, a grafikus magok tervezői már nagyon régóta ilyen szellemben tervezték meg modelljeiket, ráadásul ezt sebességnövekedés is kísérte, ami együttesen jelentős teljesítményt biztosít. A gond mindössze az volt, hogy a grafikus magokat a processzoroktól teljesen eltérő módon kell programozni. Az AMD éppen ezért a birtokában levő grafikus magot dolgozta át úgy, hogy az közel központi egység szintű programozással legyen vezérelhető. Így tehát egy GPU-ból csináltak CPU-t. A FireStream 9170-es elsőre nem tűnik olcsónak, 1999 dollárba kerül majd, ám ez a költség eltörpül az általa létrehozható hálózati számítási teljesítmény mellett, és mivel 2 GB memóriával rendelkezik, képes a már meglevő eszközök leváltása helyet azok teljesítményét összefogni.