A Symantec közzé tette az adatközpontok állapotáról szóló, világméretű felmérésből készült jelentését. A jelentés rámutat, hogy az adatközpontok vezetői virtualizálással, szerveregyesítéssel és alvállalkozók bevonásával kezelik a napjaink adatközpontjában növekvő válságot. A Symantec jelentése rámutat, hogy az adatközpontok vezetőinek a vállalt szolgáltatási szintek gyors növekedéséből, a személyzeti problémákból, a fokozódó kiadásokból és az adatközpontok növekedéséből eredő bonyolult problémákkal kell megküzdeniük. A 2007 szeptemberében a Ziff Davis Enterprise-zal közösen irányított, az adatközpontokról szóló, egész világra kiterjedő tanulmány második része a több ágon, fókuszcsoportok megkérdezésével folyt kutatás eredményeit kiemelve szemlélteti az adatközpontok vezetőit jelenleg érintő legfőbb gondokat.
A kutatás eredményei arra utalnak, hogy az adatközpontok vezetőinek legfőbb gondjait a mindent átható szolgáltatási szintre vonatkozó megállapodások, az adatközpontok folyamatos növekedése és a személyzettel való ellátás jelentik. A költségvetés nem nő együtt az adatközponttal, és a szolgáltatás szintjére vonatkozó szigorú megállapodások a költségek csökkentése céljából új eszközök alkalmazását ösztönzik. A kutatás kimutatta, hogy
· a válaszadók hatvanöt százalékánál léteznek a szervezetben szolgáltatási szintre vonatkozó megállapodások,
· harminckét százalék jelezte, hogy a vállalt szolgáltatási szintek gyorsan nőttek,
· ötvenegy százalékuknál több probléma adódott az elmúlt két év során a vállalt szolgáltatási szint biztosításával,
· nyolcvanöt százaléknál a szolgáltatás vállalt szintje legalább apránként nőtt az elmúlt két év alatt.
A szolgáltatás vállalt szintjének teljesítésében mutatkozó, lényegesen megnőtt nehézségek az adatközpont bonyolultságára és vegyes felépítésére, valamint a jártasság hiányára vezethetők vissza. Mind a mennyiségi, mind a minőségi szempontú kutatás arra utal, hogy az üzleti problémákat értő, képzett személyzetet találni jóval nagyobb problémát okoz, mint a költségvetési megszorítások miatt a megfelelő személyzet hiányából adódó gondok. Mindezeket tetézi, hogy az adatközpontok folyamatosan nőnek, és ez valószínűleg a jövőben sem lesz másképp. A kutatás kimutatta, hogy
· a válaszadók ötvenkét százaléka szerint adatközpontjuknak nem elegendő a személyzete,
· a válaszadók hatvankilenc százaléka tárta fel, hogy adatközpontjuk legalább évi öt százalékkal nő, 11 százalékuknál ez legalább 20 százalék,
· a költségvetés a világban az elmúlt két év alatt átlagosan csupán 7,1 százalékkal nőtt.
Átlagosan három százalékos inflációt figyelembe véve az adatközpontok költségvetése az elmúlt öt évben csupán minimálisan nőtt. A megállapítások szerint a szervezetek korlátozott költségvetésük nagyobb hányadát az értékteremtés helyett az üzemfenntartásra fordítják.