A Telindus magyarországi leányvállalata bevezeti a Telindus TeleGuard szolgástatáscsomagot, amelynek célja elsősorban nagyvállalatok számára a biztonságos IP-telefónia megteremtése. Ennek révén is a Telindus biztonsági auditot, tanácsadást és a teljes infrastruktúra hatékony tervezését és felügyeletét nyújtja a közép- és nagyvállalkozások számára.
Magyarországon a nagyvállalatok többségnél évek óta jelen van az IP-telefónia, és gyorsan terjed a középvállalati körben is. Az IP-alapú telefonrendszerek alkalmazásakor azonban sokan az előnyök mellett nem számolnak a kockázatokkal – állítja a Telindus szakértője. Tapasztalataik szerint a beruházás tervezésekor se szerepel kiemelt szempontként a biztonság, és később, az üzemeltetés során is inkább a működés folyamatosságára helyezik a hangsúlyt. Ennek az oka kézenfekvő: sok szakemberben se tudatosult az informatika és telekommunikáció konvergenciája, hogy a rendszerek átjárhatók, és így a telefonhálózatra is hasonló a veszélyek leselkednek, mint az informatikai rendszerre. Az alkalmazandó biztonság természetesen a védendő adatok, információk, alkalmazások jellegétől függ, más az igény egy banknál, és egy gyártóvállalatnál – hívja fel a figyelmet a Telindus. Ugyanakkora biztonsággal nem elegendő egyszer foglalkozni, folyamatos figyelmet és törődést igényel a szinten tartás is.
A Telindus a meglevő rendszerek biztonsági vizsgálata során gyakran tapasztalja, hogy a rendszerek a gyártó által ajánlott legelemibb konfigurációs beállításoknak sem felelnek meg, nem is beszélve a többféle eszköz, gyártó, és technológia együttműködéséből adódó szükséges korrekciókra, illetve az utólagos bővítés, módosítás hatásairól. Ha a kezdetekkor kapcsolódik be egy rendszer megvalósításába, akkor a Telindus feladatának tekinti, hogy az üzleti szempontok által megkövetelt biztonsági szintnek megfelelően történjen a rendszer tervezése és megvalósítása, többféle gyártó megoldásainak, különböző megoldási módok és s szükséges biztonság figyelembevételével.
A TeleGuard szolgáltatáscsomag az IP-telefónia megvalósításának és üzemeltetésének minden pontját támogatja: a Voice Audit a meglévő rendszer állapotának és sérülékenységének mindenre kiterjedő vizsgálatát, biztonsági és üzemeltetési szempontok figyelembevételével; a biztonságos IT-telefonrendszer tervezését; az IT-telefonrendszer korszerűsítését (meglévő rendszerek felülvizsgálatát üzemeltetési és biztonsági szempontból, a korszerű ajánlások és megoldások megismertetését, szükség esetén upgrade végrehajtását); az IP-telefonrendszer teljes infrastruktúrájának felügyeletét, az IP-eszközöktől a hívás- és üzenetvezérlő elemeken át az alkalmazásokig.