Az e-Írástudásért Közhasznú Alapítvány és a NetTeam-Magyarország Zrt. pályázatot hirdet a „Magyary Zoltán Program” nevű pályázat keretein belül közfeladatot ellátó szervezetek számára, teljeskörűen tanúsított iktató-, ügyiratkezel- rendszer beszerzésére.
A Magyary Zoltán program eddig lezárult szakaszaiban az önkormányzatok szerezhettek vissza nem térítendő anyagi támogatást tanúsított elektronikus ügyiratkezelő rendszer bevezetéséhez. Az újabb pályázat lehetőséget biztosít már minden közfeladatot ellátó szerv részére a felzárkózásra!
A kormány hosszú ideje tervezi bevezetni, széles körben elterjeszteni az elektronikus ügyintézés lehetőségét. Ügyeink elektronikus úton történő bonyolításának elengedhetetlen feltétele az ügyiratok elektronikus iktatása, kezelése. 2006. május 7-én hatályba lépett a 24/2006. (IV.29.) BM - IHM - NKÖM együttes rendelete, a közfeladatot ellátó szerveknél alkalmazható iratkezelési szoftverekkel szemben támasztott követelményekről. A rendelet értelmében ezentúl egységes, funkcionálisan azonos ügyiratkezelési rendszer áll majd az intézmények rendelkezésére.
Az egységes rendeleti feltételeknek megfelelő szoftver használata, hatékonyabbá, egyszerűbbé változtatja az közfeladatot ellátó szervek ügymenetét. A határidő közeledtével az intézmények jelentős hányadának sikerült már bevezetnie a tanúsított iratkezelő rendszert. Azonban jó néhányuk elegendő pénzügyi forrás hiányában, akarata ellenére sem tudta működését az elvárásoknak megfelelővé alakítani, így egy jogellenes állapotot fenntartva kényszerül ügyintézését folytatni.
Az így kialakult kettéosztottság megszüntetése érdekében az e-Írástudásért Közhasznú Alapítvány létrehozta a Magyary Zoltán program részeként, az MZP-2 jelű pályázatot, melynek keretein belül az intézmények már a tanúsított, a rendeletben foglaltaknak teljes mértékben megfelelő iktató, ügyiratkezelő rendszerhez juthatnak vissza nem térítendő pénzügyi támogatás segítségével.
A pályázat beadási határideje: 2007. november 30.
További információ