Amerikai trösztügyi szakértők is megerősítik az EU forrásokat, miszerint az USA-ban vélhetően könnyen átmegy majd a 3,1 milliárd dolláros felvásárlás terve, az EU-ban azonban komolyan veszik a dolgot, és akár feltételekhez is köthetik az egyesülést.
Az Európai Bizottság bejelentette, hogy a Google-DuobleClick házasságot firtató vizsgálata második, szigorúbb szakaszába lépett. A két kontinens eljárása közötti különbség megértéséhez tudni kell, hogy alapvető fontosságú, a helyi hatóságok szerint horizontális, vagy nem-horizontális típusú egyesülésről van-e szó. A horizontális egyesülés azt jelenti, hogy két cég azonos terület azonos szektorában közvetlen vetélytársa egymásnak, ilyenkor szinte automatikusan felmerül a piacra gyakorolt komoly negatív hatás lehetősége, erre példa az Oracle PeopleSoft felvásárlása. A nem-horizontális esetben a két vállalat azonos területen, de különböző szektorokban folytatja tevékenységét, mint például az AOL – Time Warner fúzió esetében, ahol mindkét vállalat jócskán érdeket az internetes tevékenységben, de mivel a Time Warner nem internetszolgáltató, nem kell tartani piacszűküléstől. A USA hatóságai az elemzők szerint nem-horizontális jellegűnek ítélték a Google-DuobleClick házasságot, így ott szinte automatikusan át fog menni az egyesülés terve, az Unió azonban egyértelműen horizontális fúziónak tekinti az ügyet, így komolyabb vizsgálat és esetleges kitételek várnak a két vállalatra. Mindkét érvelésben lehet igazságot találni, hiszen a Google a keresők felöl indult, a DoubleClick pedig a reklámok oldaláról, ám az is tény, hogy mára mindkét vállalat mind a reklámok, mind a keresők területén érdekelt lett.