Drajkó László, a Microsoft Magyarország első embere, Győrfi Péter, a cég egységes kommunikációs megoldásokért felelős szakembere és más MS-munkatársak ma sajtótájékoztató keretében mutatták be a Microsoft új Egységes Kommunikációs Szoftver megoldását. A VoIP alapú telekonferencia bemutató is azt célozta, hogy tudatosítsák, a vertikális technológia-integráción alapuló eddigi üzleti modellel áll szemben a különböző partner beszállítókra is alapozott, a különböző rendszerek párhuzamos együttélését biztosító, Microsoft-féle új, horizontális technológia-integráció. Az eszközgyártók termékei közös szoftveres kommunikációs megoldásban működnek együtt.
Az új Microsoft egységes kommunikációs megoldás építőelemei a következők:
Microsoft Office Communications Server 2007 – Ez a szoftver lehetővé teszi, hogy a felhasználók a már ismert és megszokott alkalmazásokból – mint pl. a Microsoft Office rendszer alkalmazásai, a Microsoft Dynamics ERP termékek jövőbeni új verziói és a Microsoft CRM idén esedékes új változata – azonnali üzenetküldési, jelenlétérzékelési, VoIP-, video- és konferenciaképességeket és szolgáltatásokat érjenek el.
Microsoft Office Communicator 2007 – PC-n, mobiltelefonon és web böngészőn működő kliensszoftver telefonáláshoz, azonnali üzenetátvitelhez és videó kommunikációhoz.
Microsoft Office Live Meeting – A Microsoft fejlett konferenciaszolgáltatásának következő verziója. A szolgáltatások segítségével a dolgozók gyakorlatilag bármilyen számítógépről bonyolíthatnak tárgyalásokat, megoszthatnak dokumentumokat, és közösen dolgozhatnak azokon, használhatják a videóképességeket és rögzíthetik a megbeszéléseket.
Microsoft RoundTable – Az öt darab webkamerával felszerelt konferenciatelefon 360 fokos panorámaképen jeleníti meg a tárgyalás résztvevőit, követi a beszélőt és rögzíti az eseményt.
Microsoft Exchange Server 2007 – Az ágazat vezető elektronikus levelezési, naptárkezelő, egységes üzenetátviteli és hangposta-platformja.
Az egységes kommunikációs eszközök a vállalat életében a kommunikációnak egy teljesen új megközelítését kell, hogy eredményezzék. Egyrészt minden csatornát és rendelkezésre álló kommunikációs eszközt egy kattintással elérhetünk a felhasználók által leggyakrabban igénybe vett programokból – például az Office alkalmazásokból –, másrészt a jelenléti információk alapján az adott pillanatban a legmegfelelőbb eszközt választhatjuk ki. A vállalatok és egyének számára ebben áll az egységes kommunikáció legfőbb előnye” – mondta Drajkó László. Hozzátette: „Az egységes kommunikáció éppúgy alapjaiban fogja átformálni az üzleti kommunikációt, mint ahogy azt az e-mail tette a kilencvenes években. A Microsoft ezzel beszállt a VoIP-üzletbe."
Elhangzott továbbá, hogy a számos nemzetközi termékadaptáció mellett már Magyarországon is van példa az új rendszerek bevezetésére és használatára. A Geomant Kft. a Microsoft Office Communication Server 2007 termékre alapozva nemrég vezette be egységes kommunikáció (Unified Communication) megoldását, amelyet ráadásul a telefonközpontjaikkal is összekapcsoltak. A végeredmény címszavakban: jelenlétérzékelés, azonnali üzenetküldés gyors visszakereshetőséggel, jelentős költségmegtakarítás az internet alapú hanghívások (VoIP) és a több résztvevős videokonferenciák révén, magas fokú integráció a többi Microsoft-alkalmazással. Az ELTE Informatikai karán szintén bevezették az Office Communications Server 2007-et és integrálták a telefonos rendszerekkel. Korábban hátráltatta a tanárok és diákjaik között a kapcsolattartást, az együttműködés hatékonyságát, hogy a tanulóknak nem volt megfelelő eszközük arra, hogy az oktatóiknak kérdéseket tegyenek fel, anyagokat kérjenek el tőlük elektronikus formában, mindezt mégis olyan formában, hogy a hozzáféréseket és a kommunikációt szabályozni lehessen.
A rendszer bevezetése után a diákok a megfelelő jogosultság birtokában azonnali üzenetküldést kezdeményezhetnek, illetve fel is hívhatják társaikat és oktatóikat, bizonyos korlátozásokkal pedig dokumentumokat küldhetnek egymásnak. A külföldi ösztöndíjakon részt vevő tanulók ugyanúgy kommunikálhatnak társaikkal, mint eddig, az oktatók pedig tetszőleges telefonszámra irányíthatják át a Communicatorba beérkező hívásaikat.