A keresőmarketingre vagyis az internetes keresőkben való hatékony megjelenésre költött összeg 250 százalékkal nőt az idén, a reklámnak erre a területére fordított összeg mintegy 1 milliárd forint volt Magyarországon - mondta Fazakas László a keresőmarketinggel foglalkozó Arcus Search divízióvezetője kedden, sajtótájékoztatón Budapesten.
A cég által kiadott "Láthatósági tanulmány" bemutatásával egybekötött tájékoztatón Fazakas László jelezte, a növekedés üteme várhatóan a jövőben is folytatódik, 2008-ra a keresőmarketingre és keresőoptimalizálásra költött összeg várhatóan 2,5-3 milliárd forint lesz.
A cégvezető szerint a reklámnak ez a formája azért fontos, mert olyan felhasználókat vezet az adott cég honlapjára, akik "motiváltak egy adott oldal tartalmát megnézni".
A tanulmány keretében az Arcus a 10 legmagasabb nettó árbevételt tavaly elérő, illetve a 10, az on-line hirdetésre 2006-ban legtöbbet költött cégnek a Google keresőoldalon való láthatóságát vizsgálta.
Fazakas László elmondta, hogy a vizsgált cégek csak ritkán, és szinte csak próbaként használják a keresőmarketing lehetőséget ügyfélszerzésre, ugyanakkor ezeknek a cégeknek a versenytársai a keresőkben nem azok, amelyeket ők üzleti versenytársnak gondolnak, hanem a tartalomszolgáltató oldalak, kisebb webáruházak, helyi képviseletek, amelyek már sokkal eredményesebben használják a keresőket, mint a nagyvállalatok és multinacionális cégek.
Taskó Tamás, a cég vezető SEO tanácsadója elmondta, hogy a weboldalak keresőbeli láthatóságának felmérésekor megvizsgálták, hogy egyes, az adott cég tevékenységére leginkább jellemző kulcsszavak hány esetben jelennek meg az első 100, 30, illetve 10 találatban. A munka során figyelembe vették az adott site belső felépítését, oldalainak számát, a frissítések gyakoriságát, valamint az oldal tartalmát.
Az Arcus Search, a 2005-ben alapított Arcus Interactive Group Zrt. keresőmarketing és keresőoptimalizációs szolgáltatásokat nyújtó üzletága.
Az Arcus Interactive Group Zrt. 2007 első félévében 670 millió forint nettó árbevételt ért el, 2006. évi bevétele megközelítette az 1,5 milliárd forintot.