A legfrissebb statisztikai adatokból kiderül, hogy az idei esztendő harmadik negyedévében 15%-kal több mobilkészülék kelt el, mint egy évvel ezelőtt, ám a Motorola részesedése ennek ellenére is egyre csak csökken.
A Gartner tegnap közzétett jelentése szerint a júliustól szeptemberig terjedő időszakban világszerte 289 millió maroktelefon talált gazdára, annak ellenére, hogy a gyártók a harmadik negyedévben a szokottnál kevesebb új modellt hoztak forgalomba. A 15%-os növekedés felülmúlja az elemzők várakozásait, azonban ennél már kevésbé meglepőbb, hogy még mindig öt nagyvállalat uralja a piacnak több mint a négyötödét. A legtöbb készüléket most is a Nokia adta el (110,2 millió), s így 38,1%-os piaci részt tudhat magáénak. A második helyet a Samsung érdemelte ki 14,5%-os részesedéssel, s így maga mögé utasította a nem éppen fényes eredményt (13,1%) produkáló Motorolát. A valaha szebb napokat is látott amerikai gyártó piaci része a 2006-os harmadik negyedévhez képest közel 8%-ot csökkent, ami óriási érvágás a vállalat számára. A Gartner szakértői a rossz eredmény láttán megjegyezték, hogy a Motorola már csak árnyéka egykori önmagának. A negyedik és ötödik helyeken található a SonyEricsson valamint az LG, mely gyártók 25, illetve 20 millió készüléket értékesítettek világszerte a szóban forgó időszakban.