Az Egyesült Államok és a világ legnagyobb távközlési holdingjának számító AT&T bejelentette, hogy nem üzemeltet tovább nyilvános telefonkészülékeket.
A bejelentés nyilvánvalóan egy újabb mérföldkő a telekommunikációs forradalom történetében, noha a mobiltelefonok általános elterjedése óta a telefonfülkék kihasználtsága amúgy is gyakorlatilag a nullára csökkent világszerte. Emiatt az összes szolgáltató igyekezett leépíteni hálózatát – az AT&T nyilvános készülékeinek száma például a fénykor 2,6 milliójához képest alig 1 millióra csökkent az Egyesült Államokban. A vállalat 2008 végéig teljesen ki szeretne szállni az üzletágból, ami elvileg nem jelenti a fülkék elbontását, mivel bíznak abban, hogy független cégek átveszik majd a szolgáltatást.
A telefonfülkék üzemeltetése egyes nagyvárosokban, abszurd módon nem hagyományos értelemben hanem reklámhordozó felületként, még mindig jó üzletet jelenthet. New York-ban például a fülkéken elhelyezett reklámokból tavaly 13,7 millió dollár bevétele volt a városnak, több mint a belőlük bonyolított beszélgetésekre kiszabott adóból. A technológiai paradigmaváltás ellenére civil szervezetek és tulajdonképpen a politikusok is továbbra is ragaszkodnak a telefonfülkékhez, hiszen például egyes katasztrófahelyzetekben a mobilhálózat megbénulásakor, vagy a mobillal nem rendelkező szegények és hajléktalanok számára még mindig működőképes alternatívát jelentenek.