A T-Mobile az erős verseny ellenére tartja a 44 százalékos piaci részesedését: az idén a teljes előfizetői számot tekintve csupán 0,6 százalékkal csökken a részesedése.
Winkler János, a mobil üzletág vezetője, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese szerdán Budapesten sajtóbeszélgetésen elmondta: a részesedés csökkenése folyamatosan mérséklődik: 2003-ban ez az arány még 2,17 százalék, 2004-ben 1,21 százalék, míg tavaly 0,5 százalék volt. Hozzátette: ha azonban csak azokat az aktív SIM-kártyákat nézzük, amelyeken forgalmaznak is, a T-Mobile 0,09 százalékkal növelte piaci részesedését január-szeptember között. Winkler János elmondta azt is, hogy az üzletág éves üzemi szintű nyereséghányadosa (EBITDA) az idén jobb lesz, mint 2006-ban.
A vezérigazgató-helyettes kifejtette: a mobil szélessávot a T-Mobile hálózatán, 118 várost lefedve, a lakosság mintegy 50 százaléka használhatja, s januárhoz képest az adatforgalom meghatszorozódott. Az adatforgalom 80 százaléka már széles sávú. A gyors bővülésnek oka az is, hogy míg januárban 1 gigabyte adatforgalom mintegy 10 ezer forintba került, addig ma 2 gigabyte mintegy 3 ezer forintba.
Winkler János szerint a mobil internet elterjedése ugyanolyan gyors lesz, mint a mobiltelefonoké. A T-Mobile csak novemberben 10 ezer adatkártyát adott el, ám decemberben jóval többre számít. Az üzletág tavaly augusztus óta tartó akcióban több mint 12 ezer hordozható számítógépet adott el. A cégnél jelenleg a bevételek 15 százaléka nem hangalapú, ám ez az arány 3-5 éven belül legalább megkétszereződik.
A Magyar Telekom háromnegyed éves jelentése szerint a T-Mobile szegmens bevételei 1,6 százalékkal 257,7 milliárd forintra nőttek, az EBITDA 9,5 százalékkal, 114,6 milliárd forintra nőtt. A mobilbevételek növekedését a nemzetközi mobil szolgáltatóknál elért magasabb hang alapú forgalmi bevételek, valamint az értéknövelt szolgáltatásokból származó magasabb bevételek okozták.
A T-Mobile Magyarország fajlagos forgalma 5,8 százalékkal, a 2006. első három negyedévi 139 percről 2007 azonos időszakában 147 percre növekedett. Az egy előfizetőre jutó havi átlagos árbevétel 4,8 százalékkal, 4.793 forintról 4.565 forintra csökkent, elsősorban az alacsonyabb átlagos percdíjak következtében.
A T-Mobile Magyarországnak 44,1 százalékos piaci részesedése volt a mobilpiacon szeptember végén. A cég átlagos előfizetői száma egy év alatt 6 százalékkal növekedett. A szerződéses előfizetők aránya 2007. szeptember 30-ra az előző évi 33,9 százalékról 36,9 százalékra nőtt.