Tovább erősítette pozícióját a Kingston Technology, a független sajátmárkás modulgyártók piacának közel ötödét tudta magáénak a vállalat az idei első félévben, az iSuppli szerint, míg a második helyezett harmad ekkora részesedést birtokolt.
Az iSuppli szerint 2007 első felében mintegy 5,57 milliárd dollárt tett ki a nyílt piacra termelt, márkás memóriamodulok piaca, ami 9 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbit. Ez a növekedés elmarad a DRAM-chiptermelés értékének 22 százalékos bővülésétől, ami a modulgyártók befolyásának legalábbis átmeneti csökkenését mutatja. Az alacsonyabb növekedést az iSuppli elemzése szerint a drasztikus, még a DRAM-chipekénél és meredekebb áresés indokolja, amit a chipgyártók a számítógépgyártók felé irányított közvetlen szállításainak növekedése magyarázott, illetve a megrendelések visszaestek a meghatározó PC- és szerverszállítók felől.
A DRAM-chipek piaca felől érkező túltermelési nyomás hatására a modulgyártók számára igen nehéz 2007 második fele, ami várhatóan 2008 első felében is kitart. A kisebb, kevésbé diverzifikált termékmixszel és értékesítési csatornákkal bíró modulszállítók forgalma 6,8 százalékkal olvadt a piac bővülése ellenére, így részesedésük 6,9 százalékponttal 41,1 százalékra esett vissza. Ezzel szemben a legnagyobb hat, kiterjedt portfólióval rendelkező márka magasan a modul- vagy a DRAM-piac üteme felett bővült.
A Kingston forgalma az első félév során 1,08 milliárd dollárt tett ki, ami 26,2 százalékos növekedés, és a piac 19,3 százalékát jelentette, derül ki az iSuppli számaiból. A második helyezett a Smart Modular Technologies (SMT), mely 354 millió dolláros DRAM-modul bevételével 6,4 százalékot szerzett meg. A nagyobbak közül legjobb teljesítményt a tajvani Transcend mutatta fel 77 százalékos növekedéssel, amit többek között erősödő kelet-európai piaci jelenlétével ért el. A Transcend kontrasztjaként a neves Corsair DRAM-modul forgalma közel 30 százalékkal esett vissza.