A Microsoft egy olyan megoldás kifejlesztésén dolgozik, amelynek segítségével rá tudnák kényszeríteni az internetezőkre a reklámokat.
A legtöbben olyan segédeszközökkel védik ki a webes hirdetéseket, mint a Firefoxhoz készített AdBlock bővítmény, a redmondi szoftveróriás új technológiáján azonban még az ilyen pluginok sem fognak majd ki. A Microsoft az "Enforcing Advertising Playback For Downloaded Media Content" címmel az amerikai szabadalmi hivatalhoz benyújtott kérelmében egy olyan eljárást ír le, amelynek alkalmazása esetén a reklámozók garantáltan el tudnák juttatni üzeneteiket a fogyasztókhoz. A vállalat tervei szerint ezen megoldással az ingyenes videókhoz "ragasztanák hozzá" a rövid spotokat, s a felhasználó tehetne bármit, azok megtekintését nem tudná kikerülni.
Azt egyelőre még nem lehet tudni, hogy a Microsoft mikor tervezi új, agresszív reklámfegyverének bevetését az internetezők ellen.