A nagy elektronikai vállalatok közül utolsóként most a Sony is bejelentette, hogy abbahagyja az egykor a plazma és az LCD riválisaként számon tartott, úgynevezett rear-projection tévékészülékek gyártását.
A síkképernyős piacon, elsősorban Észak-Amerikában valaha dominánsnak számító hátsó megvilágítást használó technológia számos hátránnyal bír a mára eluralkodott, egyre olcsóbb LCD- és plazma-televíziókkal szemben. A legfontosabb, hogy az ilyen tévék a beépített projektor, tükrök és lencsék révén sem tudnak már olyan képminőséget biztosítani, mint a rivális technológiák, ráadásul energiafelhasználásuk és a meghibásodás lehetősége is magasabb. A Sony döntése része annak a hosszú távú stratégiának, amellyel a vállalat meg kívánja újítani jelenleg veszteséges televíziós üzletágát. A cég tévés ágazata a szeptemberig tartó 6 hónapban 60 milliárd jen (kb. 92 milliárd Ft) veszteséget termelt, miközben a hátsó megvilágításos készülékek 2007-re várható amerikai forgalmát kénytelen volt a korábban jósoltnál 43%-kal alacsonyabban, 400 ezer darabban megadni. Összehasonlításképpen a vállalat mintegy 10 millió LCD tévét tervez 2008. márciusig eladni az Egyesült Államokban.
A Sony a technológia úttörőjeként az OLED képernyős televíziókat tekinti stratégiája kulcstermékének, egyelőre azonban csak egyetlen 11 inch-es készüléket forgalmaz, azt is csak Japánban, meglehetősen drágán és kis példányszámban. A rear-projection üzletágból a Sony-t megelőzően nemrég a Seiko Epson is kiszállt, a Hitachi pedig még korábban kivonult ezekkel a termékeivel a legfontosabbnak számító, észak-amerikai piacról.