A 300 milliárd fontos brit kiskereskedelmi forgalom mintegy felét adhatja 2018-ra az online vásárlás - szól az IMRG jóslata.
Az Interactive Media Retail Group által a témában végzett kutatás szerint az idei karácsonyi vásár jól bizonyította: az online vásárlásra történő áttérés mértéke minden várakozást felülmúlhat az elkövetkező évtized során. Az IMRG adatai szerint a brit fogyasztók rekordértékű 53 milliárd fontot hagytak ott a webes üzletek virtuális pultjain, ezzel 75 százalékkal felülmúlták tavalyi online költésüket és egyúttal a hagyományos üzletek piacának 17 százalékát feladva fordultak az online kereskedelem felé.
Október óta, a karácsonyi vásári szezon során mintegy 17,5 milliárd fontnyi forgalmat bonyolítottak az online boltok, minden eddigi rekordot megdöntve. Ennek ellenére a londoni üzletek előtt kígyózó sorokban tolongtak az emberek, hogy az utolsó pillanatban még elcsípjenek egy kedvükre való karácsonyi akciót.
Brian McBride, az Amazon UK ügyvezető igazgatója szerint a kiskereskedőknek fel kell venniük a versenyt az internetes kereskedelemmel, máskülönben felmorzsolódnak. A világ legnagyobb internetes kiskereskedőjének ügyvezetője szerint a boltok vagy azzal tartják maguk mellett a vásárlóikat, hogy máshol nehezen megkapható minőséget kínálnak, vagy azzal, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a szolgáltatásaik színvonalára. McBride szerint azonban az üzleteknek mindenképpen fel kell tupírozniuk az arculatukat, ha versenyben akarnak maradni, máskülönben az internetes forradalom nyomában az elkövetkező két-három évben legalább megduplázódó online piac elsöpri őket.
(NAPI Online)