Nemrég még úgy tűnt, a határ a csillagos ég, a tavalyi növekedés azonban meglehetősen visszafogott volt, a csengőhangok forgalmazói azonban már előálltak egy új ötlettel az értékesítések felpörgetésére.
A csengőhangok az aprópénzből-milliárdokat jellegű sikertörténetek egyik kiváló példája, és néhány éve még elképzelhetetlen volt, hogy állandó növekedésük lelassulna. Jellemző, hogy a néhány euróért, dollárért letölthető dalocskák olyannyira tartoltak, hogy a Billboard zenei magazin külön toplistát hozott létre számukra, 2005-ben pedig az elemzők egy 2010-re 11 milliárd dollárosra hízó piacot vizionáltak. Az idei európai növekedés azonban meglepetést hozott, a korábbi 33 százalékosról 29 százalékra csúszott vissza. Ennél jelentősebb lassulást mutatnak az idei jóslatok, 2008-ra már csak 10 százalékos növekedést prognosztizálnak, a piac határozottan telítődni kezd. A piaci szereplők természetesen a szektor hosszú távú életképességét hangsúlyozzák, kijelentve, hogy a hetenkénti csengőhang-csere szinte függőség jellegű, így biztosan lehet építeni rá. Ha azonban alaposabban megnézzük a nyilatkozatokat, kiderül, hogy ebben maguk a szolgáltatók is kételkednek, kiviláglik valamiféle kiútkeresés. A legvalószínűbb lépés a videó-csengőhangok megjelenése lesz, ez megint egy olyan új terület lehet, ami komoly, akár évekre szóló lökést adhat a szektornak. Ehhez azonban bizonyos feltételeknek is teljesülniük kell, nem elég, ha a készülékek képesek saját videóikat játszani, az igazi lendületet a Google Androidhoz hasonló egységes platformok elterjedése hozhatja meg, hiszen akkor szinte mindegy milyen hardverre töltjük le az egységesen kompatibilis videó-csengőhangokat.