Mai budapesti sajtótájékoztatóján Greig Williams, a Nokia Magyarország ügyvezetője, a Nokia SEE kinevezett vezetője Nokia 2008. január 1-jétől érvényes új globális szervezeti felépítéséről, illetve a budapesti központtal létrehozott, 11 régiós országért felelős új Nokia South-East Europe (SEE) értékesítési egységéről adott információt.
Idézte Olli-Pekka Kallasvuót, a Nokia elnök-vezérigazgatóját, aki szerint: „A mobilkommunikációs- és az internetes-iparág konvergenciájával új növekedési lehetőségek nyílnak meg előttünk mind a készülék-üzletágban, mind pedig a fogyasztói internetszolgáltatások és a vállalati megoldások terén. A gazdag, mobilon elérhető szolgáltatások iránti egyre nagyobb fogyasztói igény miatt megérett az idő a váltásra. Minden árkategóriában, a készülékek legteljesebb választékára szeretnénk kiterjeszteni e szolgáltatásokat. Biztosak vagyunk abban, hogy az új szervezeti felépítéssel kiaknázhatjuk a lehetőségeket, és egyidejűleg befektetéseinket és tevékenységünket is hatékonyabbá tehetjük.”
A három év után kialakított új szervezeti felépítésben a Nokia készülékekkel foglalkozó üzletágának üzleti és horizontális csoportjait három fő egység váltotta fel. A Devices (készülékek), amely a piac legjobb készülékportfoliójának összeállításáért felelős; a Services & Software (szolgáltatások és szoftver), amely a fogyasztói internetszolgáltatások és a vállalati megoldások és szoftverek kínálatának bővítésére irányuló Nokia stratégiáért felel; valamint a Markets (piacok), amely a Nokia beszállítói láncolatot, a gyártást, az értékesítési csatornákat és a marketingtevékenységet felügyeli. A Nokia emellett létrehozott egy fejlesztési főirodát (Chief Development Office), amely a Nokia stratégiai erejének és növekedési potenciáljának optimális kiaknázásával foglalkozik, illetve az elnök-vezérigazgatóval közösen gyakorlati segítséget nyújt az új egységek integrációjához. Williams ehhez egy negyedik területet is hozzátett: szoros és koordinált együttműködés valósul meg ugyanis a jövőben a nagyon fiatal, de máris jelentős globális sikereket elérő Nokia Siemens Networks "végponntól-végpontig" hálózati közös vállalattal.
A 2008. január 1-jétől érvényes új szervezeti felépítésben a Nokia kötelező pénzügyi beszámolás tekintetében két szegmensből: a Device & Servicesből és a Nokia Siemens Networksből áll. A Nokia a két szegmens eredményeit a negyedéves és éves pénzügyi beszámolójában teszi közzé.
A Devices egység élén az egykori Mobile Phones üzleti csoportot vezető Kai Öistämo áll, míg a Services & Software egység vezetője a Technology Platforms volt igazgatója, Niklas Savander. A Markets egységet a Multimedia üzleti csoportot irányító Anssi Vanjoki vezeti 2008. január 1-jétől. A fejlesztési főigazgatói posztot az Enterprise Solutions üzleti csoportot igazgató Mary T. McDowell tölti be. Robert Andersson, a Customer and Market Operations vezetője a Devices egység pénzügyeiért és stratégiájáért, valamint a Nokia egészének stratégiai beszerzéseiért felel. Az egykori műszaki főigazgató, Tero Ojanperä ezentúl a Services & Software szórakoztatási és közösségi szolgáltatásaiért felel. Timo Ihamuotila, aki a Mobile Phones értékesítési és portfolió igazgatója, a Markets egységen belül a Nokia globális értékesítését irányítja. A csoport ügyvezető testületének további tagjai korábbi beosztásukban folytatják a munkát.
Williams utalt arra is, hogy az új Nokia felelősségi területek kialakítása során döntés született: budapesti központtal egy új, délkelet-európai (South-East Europe - SEE) értékesítési egység létrehozásáról. Az új értékesítési egység Greig Williams vezetésével 2008. január 1-jétől működik, Magyarország, Románia, Görögország, Izrael, Bulgária, Szerbia, Montenegró, Albánia, Makedónia, Ciprus és Koszovó tartozik az irányítása alá. Az új értékesítési egységet egy 60 fős nemzetközi csapat irányítja, ebből 45-en Budapesten dolgoznak. A korábbi magyar csapatból a következő kollégák irányítják az értékesítési egység munkáját: Bencze Rita a régió marketingtevékenységéért felelős Dankovics Tamás az új termékek bevezetésének támogatását irányítja; Sebesi Endre az ügyfélszolgálatért és a szolgáltatásokért felelős a délkelet-európai értékesítési egységen belül, Simai Anna a régió belső és külső kommunikációs feladatait látja el.
A Prím Online kérdéseire a következő további információk láttak napvilágot: