Az együttműködés keretében a Deutsche Telekom üzleti ügyfelekkel foglalkozó divíziója és a BMW Formula 1 csapata információs és kommunikációs technológián (ICT) alapuló innovatív megoldásokat hoz létre. A BMW és a T-Systems az új ICT megoldásokat a Formula 1 versenyek különleges körülményei között fogják kialakítani és tesztelni. A technika legmodernebb szintjének megfelelő megoldásokat azt követően alkalmazzák, hogy megfelelőnek bizonyulnak a BMW Sauber F1 csapat által végzett teszteken.
Az új együttműködés a BMW és a T-Systems között már régóta fennálló partneri viszony újabb mérföldköve. Korábban az ICT szolgáltató már együttműködött a BMW-vel különböző szolgáltatások kialakításában; ezek egyik példája a BMW TeleServices, amely révén a gépkocsik karbantartási állapotáról menet közben továbbítódnak adatok. A BMW Connected Drive segítségével a gépkocsigyártó cég a T-Systems TMCpro forgalomellenőrző szolgáltatását szériában gyártott járművei esetében is felhasználja.
A T-Systems nagyteljesítményű adatátviteli kapcsolatot hozott létre a versenycsapat számára. E kapcsolat németországi (München) és svájci (Hinwil) helyszíneket köt össze. A hálózatban a Formula 1 versenyautók fejlesztésével, tesztjeivel és versenyfázisaival kapcsolatos nagymennyiségű adatot lehet biztonságosan és gyorsan továbbítani. A rádiófrekvenciás azonosítást lehetővé tevő RFID-alapú technológián alapuló logisztikai megoldás kifejlesztése is folyamatban van. E megoldás révén a világ bármely pontján be lehet azonosítani és meg lehet találni az összes olyan járművet és pótalkatrészt, amely a Formula 1 csapattal utazik. További közös kutatási és fejlesztési projekteket is terveznek – így például az adatbiztonság illetve az üzemidő naplózása terén, aminek segítségével optimalizálni lehet az autóalkatrészek élettartamát.