A Sony Ericsson, a világ 4. legjelentősebb mobiltelefon-gyártója az elemzők által jósoltnál jobb eredményről számolt be a 2007-es utolsó negyedévre vonatkozóan.
A SE adózás előtti nyeresége 741,4 millió dollár volt, miközben a szakemberek átlagosan csak 679,3 milliót prognosztizáltak. Mindenképpen pozitív jel, hogy a vállalat a tavalyi 29%-ról 31%-ra növelte készülékenkénti bruttó nyereségét. Ez részben annak is köszönhető, hogy az iparág egészével szemben sikerült gyarapítania, 177,6 dollárról 182 dollárra telefonjai átlagárát a harmadik negyedévhez képest. A Sony Ericsson összesen 30,8 millió mobiltelefont értékesített a tavalyi negyedik negyedévben, 18%-kal többet, mint egy évvel korábban. Mindennek köszönhetően sikerült 2%-kal megnövelnie globális piaci részesedését, így jelenleg 9%-on áll. A piacvezető Nokia részesedése 38,1%, a Samsung-é 14,5%, a harmadik helyre visszacsúszott Motorola pedig 13,1%-ot tudhat magáénak.
A SE célja, hogy középtávon az első három közé kerüljön, amihez kulcsfontosságú az igen sikeres Walkman és Cybershot multimédiás modellek mellett a fejlődő piacokon nagy mennyiségben értékesíthető belépő szintű mobilok forgalmazása. A cég szerint az a tény, hogy nem sokkal magasabb bevételek mellett 18%-kal több készüléket értékesítettek most, mint egy éve, éppen ezt tükrözi, elemzők viszont úgy látják, hogy ezen a téren nehéz dolguk lesz versenyre kelni a Nokiával, akárcsak a Samsung-nak és a Motorolának.