Csaknem egymillió euróval támogat hét internetes projektet az osztrák főváros. Különböző közösségi portálokra és a reklámhatás pontos mérését lehetővé tévő új módszer kidolgozására adtak pénzt.
Az osztrák főváros 2003-ban hozta létre ügynökségét, a departure-t, amelynek kifejezetten a kreatív iparágak támogatása és gazdasági integrálása a feladata. A departure tavaly év végén hirdette meg pályázatát, amelyben az internet új felhasználási módjaira bíztatta kreatívjait.
A „Lifestyle Advertising” nevet viselő pályázati kiírásra 46 bécsi cég jelentkezett, akik közül heten összesen csaknem egymillió eurós támogatást nyertek.
A DJ- és klub-kultúra terén a legnagyobb internetes kínálattal rendelkező PLAY.FM internetes rádió például közösségi és interaktív szolgáltatásai bővítésére fordítja a csaknem 180 ezer eurós támogatást.
A Fancity közösségi portálnak a rajongók és idoljaik kapcsolata az alapja. A Fancity-t jegyző DMC Design for Media and Communication GmbH. elképzelése szerint a portált elsősorban az egymással információkat, szolgáltatásokat, termékeket és ötleteket cserélő felhasználók alakítják majd, akiknek természetesen arra is lehetőségük lesz, hogy bemutassák magukat és idoljaikat.
A mobilokra írt játékok fejlesztőinek, tulajdonosainak valamint a tartalomszolgáltatóknak az egymásra találását segíti az az online piactér, amelynek megvalósításához a Xendex százezer eurós támogatást kapott a várostól.
Ötvenezer eurót ért Bécsnek a 2D és 3Ds ügyességi játékokat kínáló Greentube I.E.S. AG fejlesztése, amely az in-game reklámok hatásának pontos mérését teszi lehetővé. A módszer lényege, hogy előre meghatározott sztenderdek szerint nyomon követhetővé teszik és számszerűsítik a néző szemszögéből a reklámüzenet érzékelését.
A departure 2007-ben egyébként 47 projektet támogatott a divat, a zene, a multimédia, a dizájn, a könyvkiadás, a műtárgypiac és az építészet terén összesen csaknem hárommillió euróval. A támogatott projektek 12 millió eurót mozgattak meg a gazdaságban.