A cégvezetők TOP 4 "dedós" kérdései a távközlésről

Mészáros Péter, 2008. január 20. 09:30

Szájbarágó "nekünk semmilyen extra nem kell, csak telefonálni akarunk" - típusú cégvezetőknek. Vigyázat! Szakemberek számára egészségkárosító egyszerűséggel készült bejegyzés.

1. Egy ismerősöm mesélte, hogy felszereltek a villanyszerelők egy dobozt a falra, ami elosztja a Matáv-os vonalakat négyfelé. Ilyesmi kéne nekem is, mert elegem van belőle, hogy a zsinór nélküli telefonnal kell rohangálni a titkárnőmnek, ha épp engem keresnek.

Ezt a készüléket telefonközpontnak hívják. Lényege, hogy a T-com-tól kapott analóg (azaz hagyományos) és ISDN (más néven digitális) ún. fővonalat mellékekre "osztja el". A fővonal azon a melléken (melyet általában egy-három karakter hosszú számmal jelölünk) csenget, ahová beállítjuk, de bármelyik bejövő hívás átadható (értsd: egy mozdulattal átkapcsolható) egy másik mellékre.
Példa: Példa Kft. telefonszáma 1/123-4567. Ha bejövő hívás érkezik erre a számra az a cég titkárnőjénél, Andreánál csenget (10-es mellék). Ha a főnököt keresik, ahhoz Andrea átadja hívást, nem kell mást tennie csak telefonján megnyomni a "FLASH" gombot, majd tárcsázza a 13-at (a főnök mellékét). Amint leteszi a kézibeszélőt, már át is adta a hívást! Ilyen egyszerű!

2. A szomszédom fia valami Skype nevű programot használ, és ingyen hívja a haverjait. Ha én is ilyet használnék, lehet nem kéne irodai telefonszámlát fizetni?


A Skpye-ról nagyon sok magyar nyelvű információ áll rendelkezésre. Lényege, hogy egy apró program telepítésével az interneten át ingyen hívjuk azokat, akik szintén telepítettek Skype-ot. Tévhit, hogy minden hívás ingyenes, mert a vezetékes- és mobiltelefonokra irányuló hívásokért ugyanúgy kapcsolási díjat és percdíjat számol a Skpye mint például a T-com.

Azon kívül a Skype-unkat nem lehet

·    vezetékes számról hívni,
·    róla faxot küldeni / fogadni,
·    segélyhívást indítani róla.
Ellenben lehet  vele és ráadásul teljesen ingyen
·    videotelefonálni (egy webkamera segítségével),
·    konferencia-beszélgetni (amikor hárman-négyen vagyunk a vonalban),
·    csevegni (ami olyan, mint az sms csak gyorsabb és folyamatosabb),
·    kapcsolatot tartani külföldi ismerőseinkkel, akiket nem akarunk telefonon hívni egy kisebb vagyonért.

3. Elegem van belőle, hogy éjjel nappal csenget a mobilom de, kikapcsolni nem akarom, nehogy elmulasszak egy fontos hívást. Mit tegyek?

Minden - még a legrégebbi - mobil készülékeken is van egy beállítási lehetőség, amit úgy hívnak, hogy hívásátirányítás. Ha bekapcsoljuk a hívásátirányítást akkor azokban az időpontokban amikor nem tudjuk fogadni bejövő hívásainkat a titkárnőnkre, vagy valamilyen teletitkárnő szolgáltatásra irányíthatjuk.
Az eredmény: nem mulasztjuk el a fontos hívást sem és élő hang fogadja a hívásainkat.
Hívásátirányítást kérhetünk foglaltság esetén (épp mással beszélünk), nem felel esetén (mire megtaláltam a mobilom letette) és nem kapcsolható esetben (lemerült a mobilom). Lényeges: Nagyon illetlen dolog nem visszahívni azokat, akik kerestek minket és nem tudtunk személyesen beszélni velük.

4. Az alkalmazottak egyfolytában a "maszek ügyeiket" intézik a céges vonalon. Elegem van belőle, hogy ezért a cégnek kell fizetni. Nincs valami megoldás erre?

Van, igen! Minden dolgozónak adunk egy 4-5 karakter hosszú hivatalos és egy magán PIN kódot, melyet (minden alkalommal) a hívott szám elé tárcsáznak. A telefonközpontra illesztett tarifaszámláló-alkalmazás pedig külön számolja a magán- és a hivatalos hívásokat. A dolgozó pedig a hónap végén befizeti a magánhívásokat a pénzügynek. Egy 15-20 főt, vagy annál többet foglalkoztató cégnél, ahol korábban nem működött személyi kódos rendszer a megtakarítás akár 20-30% százalék is lehet.

 

forrás: www.alkozpont.net