Az olcsóbban előállítható alternatív energiaforrások kutatásán túl a globális klímaváltozás és járványok elleni harcba is be kíván szállni a Google.
A világ vezető internetes keresőjét üzemeltető vállalat és annak jótékonysági részlege kezdetben 25 millió dollárt (közel 4,5 milliárd forintot) kíván különböző projektekre fordítani.
A Google-alapító Sergey Brin és Larry Page 2005-ben kötelezettséget vállalt arra, hogy vállalkozásuk alaptőkéjének egy százalékát (vagy a részvényekből 3 millió dollárt) és a nyereség egy százalékát jótékonysági célokra fordítják.
A Google 2006-ban 300 ezer részvénnyel, mintegy 90 millió dollárnyi (16 milliárd forintnyi) alaptőkével indította útnak a Google.org leányvállalatot, amely annak ellenére, hogy jótékonysági szervezetnek hirdeti magát, mégis nyereségorientált vállalkozás. Lehetővé teszi az új vállalkozások segítését és a kockázati tőke-finanszírozókkal való együttműködést.
A kezdeti 25 millió dolláros humanitárius projektek elsősorban Afrikában és Délkelet-Ázsiában válsághelyzetek felkutatására kezelésére szolgálnak.
Jelentős összeget, 10 millió dollárt irányoztak elő például az eSolar nevű kaliforniai cég számára, amely a hagyományos erőművek helyett napenergia-generátorokkal állítana elő elektromos áramot. Akár kétmillió dollárt is hajlandók hibridjárművek gyártásával foglalkozó, és az ezeket kereskedelmi forgalomba hozó vállalkozók támogatására fordítani, hogy ezzel is elősegítsék elektromos meghajtású gépkocsik elterjedését.