Nem egyeznek az Apple és a mobilszolgáltatók iPhone-eladási adatai, ami azt jelenti, hogy vagy valaki rosszul számolt, vagy valahol raktárakban porosodnak a készülékek, vagy, ami a legvalószínűbb, hogy tulajdonosaik nem a megfelelő hálózaton használják azokat.
Az Apple saját statisztikája szerint ugyanis összesen 3,7 millió iPhone-t értékesített, az AT&T exkluzív mobilszolgáltató azonban csak 2 millió regisztrált előfizetőről tud, és az Európában eladott 3-400 ezer darab sem teszi ki a különbözetet. Az nyilván nem valószínű, hogy valaki csak azért vesz egy több száz dolláros készüléket, hogy aztán regisztráció nélkül otthon levélnehezéknek vagy ajtókitámasztónak használja. Így ha a számolásnál senki sem tévedett, nagy a valószínűsége annak, hogy mintegy 1,3 millió iPhone-t kikódoltak, és az exkluzív szerződött mobilszolgáltatóé helyett más hálózaton használják őket. Ez pedig azt jelenti, hogy a felhasználók jó részének nem tetszik az az Apple által szorgalmazott üzleti modell, amely miatt az iPhone egy adott piacon csak egy szolgáltató előfizetésével, illetve hűségszerződéssel együtt kapható és használható.
Egyelőre úgy tűnik, hogy beigazolódtak azok a jóslatok, amelyek szerint az európai piac keményebb lesz az iPhone számára, mint a sikereket hozó amerikai. A vártnál kisebb európai kereslet miatt az Apple nemrég az eredetileg tervezett 2 millióról 1,1-1,2 millióra módosította második negyedévi előrejelzését. Ugyanakkor egyelőre továbbra is szeretnék idén júniusig, a készülék amerikai premierjének évfordulójáig elérni a 10 milliós eladási számot.