Az elmúlt évben a Vatera.hu átmenő forgalma elérte a 6,9 milliárd forintot. Ez az előző évi 4,9 milliárdos átmenő forgalomhoz képest 41%-os növekedést jelent.
A független Medián Webaudit mérése alapján a Vatera.hu a leglátogatottabb e-kereskedelemmel foglalkozó oldal hazánkban. Napi egyedi látogatóinak száma tartósan 100 000 felett van, a napi oldalletöltések száma megközelíti az 5 milliót. A mért lapletöltések alapján a Vatera.hu a 10 legnagyobb magyar weboldal között foglal helyet. Az elmúlt fél év során a Vatera.hu több mint 70%-kal növelte a napi egyedi látogatóinak a számát. Az oldalon regisztrált felhasználók száma 2008. januárban meghaladja a 450 000-et, az egyedi aukciók száma pedig a 950 000-et. Az érdeklődök 2 millió termék közül válogathatnak. Az oldalra naponta átlagban több mint 120 000 terméket töltenek fel, 22 fő kategóriában.
A dinamikus növekedés 2008 januárjában is folytatódni látszik, a weboldal legutóbb például január 27-én vasárnap döntött látogatási rekordot. A Google (Zeitgeist) szerint 2007-ben a legfeltörekvőbb (előző évhez képest legdinamikusabban növekvő) magyar keresőkifejezések listáján a Vatera az előkelő 4. helyen szerepel.
A Vatera.hu 2000-ben azzal a céllal kezdte meg működését, hogy eladók és vevők egymásra találását segítse az interneten keresztül. A piactér felhasználói egyaránt lehetnek a termékek eladói és vevői is. A Vatera.hu ügyfelei lehetnek mind magánszemélyek, mind gazdasági társaságok. A gazdasági társaságok esetében az elfekvő árukészlet gyors és hatékony kiárusítása, illetve költséghatékony webshop üzemeltetése a legjellemzőbb cél. Felhasználók gyakorta értékesítenek használt, megunt termékeket, „ki nem bontott" ajándékokat, de sok gyűjtő (bélyeg, könyv, régiség, stb.) találkozóhelye és fóruma is a Vatera.hu. A weboldal a ritka vagy kedvező árú termékek ideális lelőhelye.